עלית זכתה במכרז של למעלה מ-10 מיליון שקלים לייצור טבלאות שוקולד עבור רשת סינסבורי

במכרז לייצור הטבלאות לרשת הסופרמרקטים האנגלית סינסבורי התמודדו מול עלית Kraft Ludwig, ו-Ashbury

חברת עלית זכתה במכרז לייצור טבלאות שוקולד מריר ושוקולד לבן עבור רשת הסופרמקטים המובילה באנגליה "סינסבורי". הייצור ליצוא לאנגליה יתבצע במפעל עלית בנצרת עלית ומועד התחלת האספקה נקבע לדצמבר 2003. בכך תביא עלית להגדיל הקיפי יצור השוקולד והיא אף עשויה להשיג קיטון בתלות בתנודות הביקוש לשוקולד, בשוק הישראלי.

המכרז בו זכתה עלית הוא בהיקף כ- 10 מיליון שקל והחברה התמודדה בו מול חברות ענק בתחום הממתקים, בהן קונצרן קראפט, חברת לודוויג שהיא ספק פרייבט לייבל גרמני מהגדולים בעולם וספק השוקולד האנגלי, חברת Ashbury.

מנכ"ל עלית תעשיות, גיורא בר דעה, ומנכ"ל חברת הממתקים של עלית, שאול שלח, היו אחראים למו"מ עם רשת סיינסבורי.

בר דעה אמר היום (ג) כי "לאחר כברת דרך ארוכה אנו קוצרים את הפירות היום. אנו גאים על זכייתה של עלית במכרז בו השתתפו ענקי מזון נוספים מהמובילים בעולם".

בר- דעה הוסיף עוד, כי הוא מקווה שבחודשים הקרובים יורחב היקף שיתוף הפעולה עם הרשת ויגדל לתחומים נוספים. רשת סינסבורי היא רשת השיווק השנייה בגודלה באנגליה, אחרי טסקו, והיא פועלת מאז שנת 1869. לרשת כ- 500 חנויות ענק בכל רחבי אנגליה, כ- 173,000 עובדים ומחזור מכירות שנתי של כ- 15.3 מיליארד פאונד ( 24.2 מיליארד דולר). סיינסבורי מחזיקה כ-17.5% נתח שוק מכלל הרשתות באנגליה.

חטיבת הממתקים של עלית היא הפעילות היצרנית הגדולה ביותר בקבוצה, התופסת כ-50% ממכירות עלית ישראל (לא כולל מכירות מפעילות בחו"ל). הממתקים מיוצרים במפעל החברה בנצרת עלית, בשלוחת ייצור בצפת, לייצור חלבה וטחינה (מפעל שחל) ובשני מפעלי מאפה, בבית שמש וברמת גן .

מנהל היצוא של עלית, איתמר זומר, מסר כי גם היקף היצוא של עלית לשוק בארה"ב גדל השנה והגיע ל- 6 מיליון דולר, תוך שהחברה רואה בשוק האנגלי הזדמנות נוספת להרחבה משמעותית ביצוא.

מפעל הממתקים של החברה בנצרת עלית המפעל הוקם בשנת 1958 והורחב משמעותית ב-1997, אז הועבר אליו ייצור השוקולד מהחברה ברמת-גן. המפעל משתרע על שטח של כ-50 דונם ומועסקים בו כ-700 עובדים.