המנהל המיוחד של הבנק למסחר, רו"ח יהודה ברלב, יקבל 540 א' ש' על חקירת המעילה

מדובר בשכר עבור 6 חודשים * במידה ותתארך החקירה בשל אירועים חריגים, יידון השכר בנפרד

כונס הנכסים הרשמי עו"ד שלמה שחר בתוקף תפקידו כמפרק הזמני של הבנק למסחר והמנהל המיוחד של הבנק רו"ח יהודה ברלב הגיעו לידי הסכמה ביניהם באשר לגובה שכר הטרחה שישולם לבר-לב בגין ביצוע חקירות העתידות להוות תשתית ראייתית להגשת תביעות אזרחיות כנגד גורמים רלבנטיים בפרשת המעילה בכספי הבנק למסחר.

בהודעה שנמסרה לביהמ"ש נאמר כי בעקבות פגישה שהתקיימה ביום 1.10.2003 במשרדי הכונס הראשי בנוכחות עו"ד שחר ורו"ח צבי איציק שותף במשרדו של רו"ח יהודה בר-לב השכילו הצדדים להגיע לכלל הבנות והסכמות כדלהלן: משרדו של רו"ח בר-לב יבצע את החקירות שביצעום ועריכתם להגשת התביעות יימשך פרק זמן של 6 חודשים. בתמורה לביצוע החקירות ישולם למנהל המיוחד שכר טרחה בסכום של 540 אלף שקל.

בהסכמה בין הצדדים נאמר עוד כי ככל שבמהלך החקירות ייחשפו אירועים חריגים או גורמים נוספים אשר לא ניתן היה לצפותם בשלב זה ואשר יצריכו תקופת חקירה נוספת יידווחו הצדדים על כך לביהמ"ש והם ישובו להידבר ביניהם אודות ההסכמות אשר גיבשו וככל שיהיה בכך צורך ובאין הסכמה ביניהם יעתרו לביהמ"ש בבקשה מתאימה.

עוד נאמר כי לאור העובדה כי הצוות האמור לעסוק בנושא החקירות הוא ברובו הצוות המועסק כיום במסגרת הליך הפירוק בבדיקת חשבונות לקוחות הבנק לשעבר לצורך ביצוע תשלום מכוח ערבות בנק ישראל, ייכנס הסדר ביצוע החקירות לתוקפו החל מיום 1.12.2003.

השופטת ורדה אלשיך נתנה תוקף של החלטה על ההסכמה בין הצדדים .