פשוט נגמר הכסף

מע"צ מצטרפת לביקורת, אבל מציעה לכותב להחליף אוטו

ממע"צ נמסר בתגובה:

מחלף בן–שמן: השילוט באמת היה בעייתי, וגם שר התחבורה העיר על כך. השילוט תוקן וכיום אין שום בעיה.

כביש 443: הטענה שלא נוסעים בכביש פשוט אינה נכונה. הכביש מלא לגמרי, בכל יום נוסעים בו בממוצע למעלה מ–40 אלף כלי רכב. אומנם לפני שנתיים מספר הנוסעים בכביש היה נמוך בשל אירועי ירי, אך היום התנועה בו צפופה. יחד עם זאת, לא מדובר באלטרנטיבה לכביש 1, כי כביש 443 הוא כביש אזורי ואילו כביש 1 הוא כביש מהיר.

שער הגיא–שורש: בקטע הזה מע"צ תכננה גם שיפור הרדיוסים וגם הרחבה. פרסמנו מכרז ונבחר קבלן, אבל בשל מאבק של הארגונים הירוקים (אדם טבע ודין), אנחנו תקועים עם הפרויקט למעלה משנתיים בבית–המשפט העליון. אין ספק בנחיצות התחבורתית של הרחבת קטע הכביש. הקטע רע וחייבים לתקן אותו. אבל הירוקים מונעים מאיתנו כבר יותר משנתיים לבצע את העבודה.

נווה אילן–עין חמד: ההרחבה נמצאת בעבודה, אלא שיש כעת מגבלה תקציבית. פשוט אין תקציב להמשך העבודה. העבודה צפויה להתחדש בתחילת ינואר, ותימשך כחמישה חודשים.

הירידה מהקסטל: היתה מחשבה לחצוב מנהרה דרך הקסטל ולמנוע את הירידה והעלייה בין הראל למוצא, אבל מדובר בפרויקט מאוד יקר, של למעלה מ–120 מיליון שקל. היום, כשהמכוניות מגיעות ל–120 קמ"ש בעלייה, אין טעם להשקיע.

סיבוב מוצא: זה לא סיבוב המוות, ושהכותב יחליף אוטו. הסיבוב של מוצא היה מסוכן לפני 17 שנה, ומאז אין שם תאונות. צריך לנסוע בקטע הזה במהירות של לא יותר מ–90 קמ"ש. מכל מקום, בקטע הזה אנחנו מתכננים גשר שיחליף את הסיבוב במוצא. הכול מתוכנן, אבל יש מגבלה תקציבית.

הר המנוחות: אנחנו לא רואים בסמיכות לבית הקברות פגם תחבורתי. זה לא מפריע את מנוחת השכנים.

באופן כללי: מע"צ מצטרפת לביקורת על הכביש, ויש לנו ביקורת משל עצמנו. לירושלים מגיע שיהיה לה כביש מהיר, שיחבר אותה לשפלה. כיום הכביש המהיר נקטע בשער הגיא. האלטרנטיבה היא כביש מספר 45 מצפון לירושלים (חלקו כבר סלול), אבל תוואי גדר ההפרדה עשוי לבטל את התוכנית של הכביש.