המיליונרים של רדלן

רשימת בעלי המניות המלאה של רדלן, שנמכרה למארוול, מגלה שמנכ"ל החברה, יעקב צנקל, קיבל מניות בשווי כ-5.6 מיליון דולר * דליה לב ומשרד עו"ד דנציגר-קלגסבלד-רוזן קיבלו 100 אלף דולר, כל אחד * יהודה זיסאפל גרף את הסכום הגבוה ביותר - כ-35 מיליון דולר * אחיו, זוהר זיסאפל, "הסתפק" בכ-10 מיליון דולר

שבעה חודשים לאחר שנחתמה העסקה למכירת חברת רדלן, שבשליטת האחים זיסאפל, למארוול האמריקנית, קיבלה האחרונה את אישור רשות ני"ע האמריקאית (ה-SEC) לרישום המניות שהוקצו במסגרת הרכישה לבעלי המניות ברדלן. בעקבות האישור פרסמה מארוול מסמך לרישום של כ-4 מיליון מניות, הכולל את הרשימה המלאה של בעלי המניות ברדלן ואת מספר מניות מארוול שיקבל כל אחד.

כמו בכל עסקה של רכישת חברה, ובמיוחד רכישת חברה ישראלית על ידי חברה זרה, הפרטים המעניינים הם למעשה האנשים (חלקם מוכרים יותר וחלקם פחות) שמסתתרים מאחורי רשימת בעלי המניות בחברה הנרכשת והתמורה שהם מקבלים במסגרת העסקה. במקרה של רדלן, מדובר ברשימה ארוכה הכוללת קרוב לכ-190 בעלי מניות, רובם עובדי החברה, והיתר הם, כמובן, האחים זיסאפל וקרנות הון סיכון ישראליות ואמריקניות.

כזכור, בתחילת חודש יולי השלימה מארוול האמריקנית את רכישת רדלן, מקבוצת רד-בינת של האחים זיסאפל, בעסקת מניות די מורכבת. בשלב ראשון, קיבלו בעלי המניות ברדלן 1,317,642 מניות מארוול אשר לפי מחיר הסגירה של מארוול אתמול (כ-42 דולר) הן שוות כ-55.5 מיליון דולר. בשלב שני, הקצתה מארוול 1,162,791 מניות נוספות במקום 22.5 מיליון דולר במזומן. על פי ההסכם, אם מחיר המניה היה נמוך בעת הגשת המסמך מ-19.35 דולר, בעלי המניות ברדלן היו מקבלים את הסכום במזומן, אבל בגלל העלייה המשמעותית במניית מארוול בעלי המניות ברדלן קיבלו, כאמור, חבילה נוספת של מניות ששווייה בשוק מוערך בכ-48.9 מיליון דולר.

בשלב שלישי, תקצה מארוול 1,023,256 מניות נוספות לבעלי המניות ברדלן בהתאם לעמידתה באבני דרך מסוימות במהלך השנתיים הקרובות - שווי מניות אלו מסתכם כיום בכ-43.1 מיליון דולר. בנוסף, כללה העסקה הקצאה של 543,183 אופציות לפי מחיר מימוש של 18.41 דולר. מכיוון שמניית מארוול נסחרת כיום לפי מחיר של כ-42 דולר, הרווח "על הנייר" במימוש כל אופציה עומד על כ-24 דולר ועל כ-13 מיליון דולר לכל חבילת האופציות.

בסך הכל מסתכם שווי העסקה בכ-160 מיליון דולר, ובעלי המניות ברדלן רק יכולים לברך על כך שהעסקה התבצעה במניות ולא במזומן. מחודש פברואר, אז הכריזה מארוול על כוונתה לרכוש את רדלן, קפצה מניית החברה בכ-130% למחיר נוכחי של כ-42 דולר ושווי העסקה עלה בהתאם.

את פירות העלייה במניות מארוול קטפו, כמובן, האחים זיסאפל ושורה של קרנות, כמו פורמולה וונצ'רס, פיטנגו וקרנות זרות. אבל, ברשימת הזוכים הבולטים (ראו טבלה) יש כמה שמות "פיקנטיים", כמו דליה לב, שכיהנה במשך שבע שנים כמנכ"ל משותף בקבוצת אי.די.בי פיתוח ופרשה מתפקידה בעקבות העברת השליטה בקבוצה ממשפחת רקאנטי לידי נוחי דנקנר. לב קיבלה 2,531 מניות מארוול השוות כיום בשוק כ-106.5 אלף דולר, כחצי מיליון שקל. אומנם מדובר בסכום קטן בהשוואה לעלויות השכר ולפיצויי הפרישה שקיבלה לב מאי.די.בי (סכום המוערך בכ-30-25 מיליון שקל), אך עדיין מדובר בסכום נחמד.

שמות מוכרים נוספים הם שלושת השותפים במשרד עו"ד דנציגר-קלגסבלד-רוזן, שמחזיקים באמצעות חברת Danrok Holdings, ב-2,810 מניות מארוול השוות כיום כ-118 אלף דולר, כ-521 אלף שקל. אביגדור (דורי) קלגסבלד משמש כעו"ד של ראש הממשלה, אריאל שרון. קלגסלבד נחשב לאחד מעו"ד הבכירים בארץ, ולאחרונה עלה שמו כמועמד לכהן כיועץ המשפטי לממשלה.

אלו השמות ה"פיקנטיים", אבל את מרבית ה"שמנת" גרפו כמובן האחים זיסאפל. ובכן, למרות היותם אחים ושותפים בכל עסקי ההיי-טק המגוונים שלהם, האחזקה במניות רדלן אינה מתחלקת שווה בשווה בין יהודה וזוהר זיסאפל. מרשימת בעלי המניות עולה, כי יהודה זיסאפל מחזיק ישירות ובעקיפין במניות מארוול השוות כ-35 מיליון דולר, ואילו זוהר זיסאפל מחזיק במניות השוות כ-7 מיליון דולר בלבד. ילדיו של זוהר, כליל ומיכאל, מחזיקים, באמצעות חברה על שמם, בחבילת מניות השווה כ-2.5 מיליון דולר.

קבוצת רד-בינת שמאגדת בתוכה 25 חברות ציבוריות ופרטיות, ביניהן רדוור, רדוויז'ן, סרגון, ריט ורדקום, הנסחרות בבורסת הנאסד"ק. הזיסאפלים הקפידו בשנים האחרונות לממש מניות של החברות הציבוריות השונות שבשליטתם. יהודה זיסאפל, למשל, מכר מתחילת השנה מניות רדוור תמורת כ-2.5 מיליון דולר ובמהלך השנים 2001-2000 מכרו האחים זיסאפל מניות של החברות השונות בכ-100 מיליון דולר, כולל מניות רדוור, שמכרו במסגרת ההנפקה השנייה של החברה.

בעל מניות נוסף שהרוויח לא רע מהעסקה הוא מנכ"ל רדלן, יעקב צנקל, שמחזיק במניות מארוול השוות כיום כ-5.6 מיליון דולר. מבין קרנות ההון סיכון השונות שהשקיעו ברדלן בולטת פורמולה ונצ'רס, המנוהלת על-ידי שי בייליס ומחזיקה במניות השוות כ-11.8 מיליון דולר; קרן הרבור-ווסט עם אחזקה של כ-18.2 מיליון דולר; קרן פיטנגו עם מניות בשווי 23.2 מיליון דולר והקרן האמריקנית אוגוסט קפיטל עם חבילת מניות השווה 23.7 מיליון דולר.

רדלן, שבעקבות השלמת העסקה תיהפך לחברה-בת של מארוול, מספקת טכנולוגיות תוכנה המשולבות בנתבי תקשורת.

המוצר העיקרי של החברה הוא תוכנה אינטגרטיבית לציוד רשתות תקשורת בעלות ארכיטקטורה פתוחה, המיועדת ליצרנים של ציוד תקשורת רחבת פס. אשתקד הסתכמו מכירות החברה בכ-8 מיליון דולר והשנה צפויה החברה למכור בכ-15 מיליון דולר.