פרשת אדמות מושב גינתון: ח"כ עומרי שרון העיד במשטרה על קשריו עם אפל

בפרשה נגבו עדויות מראשי המינהל יעקב אפרתי אבי דרכסלר ומירון חומש, וכן מעו"ד אבישי ספיר

ח"כ עמרי שרון, העיד אתמול (א') ביאח"ה, על עיסקאות נדל"ן בהן היה מעורב דוד אפל בשנים האחרונות, ובראשן הפשרת קרקעות מושב גינתון. שרון נשאל בדבר קשריו של אביו עם אפל בעניין. כפי שנחשף ב"גלובס", יאח"ה (היחידה הארצית לחקירות הונאה) מרחיבה את חקירת עיסקאות הנדל"ן של אפל, הקשורות לקרקע חקלאית באיזור המרכז. החקירה נועדה לבדוק, האם אפל קיבל יחס מיוחד מצמרת מינהל מקרקעי ישראל וממשרד הפנים.

בפרשה ניגבו כבר מספר עדויות, בין היתר ממנהל מינהל מקרקעי ישראל, יעקב אפרתי; מנהל המינהל לשעבר, אבי דרכסלר; מנהל המינהל בפועל לשעבר, מירון חומש; וכן עו"ד אבישי ספיר, שהיה היועץ המשפטי של המינהל.

החקירה התמקדה בעמדת הגורמים השונים לגבי הפשרת קרקע חקלאית בהיקף של 1,500 דונם, שרכש אפל במושב גינתון. אפל התכוון להקים במקום פרויקט ענק של מגורים ומסחר. הוועדה המחוזית מרכז התנגדה, אך עיריית לוד תמכה.

אפל נפגש בעניין זה עם ראש הממשלה, אריאל שרון, שהיה באותה עת שר התשתיות. על-פי פרסומים שונים בזמנו, שרון תמך בכוונתו של אפל, ואף נזף בבכירי המינהל, שהתנגדו לכך.

דרכסלר, שהיה באות עת מנהל המינהל, הינחה שלא לשנות את עמדת המינהל, המתנגדת לעיסקה.

לפני חודש הוגש לבית משפט השלום בתל-אביב, כתב אישום נגד אפל, בגין מתן שוחד. על-פי כתב האישום, ראש עיריית לוד לשעבר, בני רגב, קיבל מאפל שוחד של 1.4 מיליון שקל, בנוגע לפעילותו בעניין אדמות גינתון.

על-פי כתב האישום, אפל פעל לבחירת רגב לכהונה נוספת בלוד על-ידי מימון הבחירות של רגב.