חב' אירובוט: לא נמשוך העתירה לפסול זכיית תע"א במכרז של משרד הביטחון

החברה דחתה הצעת בימ"ש השלום * השופט: הצלחת העתירה מפוקפקת

אירובוט טכנולוגיות הודיעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כי לאחר ששקלה את הצעתו, החליטה שלא למשוך את עתירתה לפסול את זכיית התעשייה האווירית במכרז של משרד הביטחון ולקבוע, כי היא הזוכה במכרז.

המכרז יועד להפעלת מזל"ט אזרחי עבור צה"ל בגזרת פיקוד מרכז וחבל עזה. לדברי אירובוט טכנולוגיות, ברצונה לברר את העתירה עד תומה.

אירובוט נמנית על קבוצת אירונאוטיקס מערכות הגנה, העוסקת בתכנון, ייצור והפעלה של מזל"ט.

לפני כחודש דחה השופט יהודה זפט את בקשת אירובוט למתן צו ביניים לעיכוב מימוש זכיית התעשייה האווירית במכרז.

השופט קבע, בין היתר, כי הטענות של אירובוט, לפיהן תעשייה אווירית ואלביט מערכות תיאמו ביניהן את ההצעות במכרז שלא כדין וחלקו ביניהן את אזורי ההפעלה - אינן נסמכות על תשתית ראייתית ראויה. השופט ציין עוד, כי אירובוט נמנעה מלצרף את הצעתה במכרז וכי להימנעות זו השפעה קריטית על סיכוייה לזכות בסעד של הצהרה על הצעתה כעל ההצעה הזוכה. השופט הדגיש, כי דעתו היא שסיכויי הצלחת העתירה מפוקפקים.

השופט הציע לאירובוט להסכים, כי בכפוף לזכותה לבקש רשות ערעור על ההחלטה ועל תוצאות ההליך, אם יינקט, תידחה העתירה העיקרית של אירובוט טכנולוגיות.

ואולם, זו הודיעה, באמצעות עו"ד שרון בן-חיים, כי החליטה שלא למשוך את העתירה. וזאת, מאחר שהיא סבורה, כי במסגרת ההליך העיקרי יעלה בידיה להוכיח את טענותיה ולזכות בסעדים המבוקשים על ידה במסגרת העתירה.

משרד הביטחון העריך את עלות מתן השירותים שביסוד המכרז בכ-30 מיליון שקל לשנה. המכרז הוא לתקופה של שנה עם אופציה למשרד הביטחון להאריך את ההתקשרות לתקופה של עד שנתיים נוספות.

(עת"מ 1577/03).