בימ"ש בצרפת חסם את רכישת אורנג'ינה ע"י קוקה-קולה

חברת קוקה-קולה, יצרנית המשקאות הקלים הגדולה בעולם, ספגה ביום שישי מפלה בסיבוב האחרון של המאבק המשפטי סביב רכישת המותג אורנג'ינה של חברת ריקאר פרנו, לאחר שבית המשפט העליון של צרפת אישר החלטה של ממשלת צרפת נגד הרכישה.

קוקה-קולה ניסתה לבטל בבית המשפט את החלטת ממשלת צרפת שפסלה את רכישת אורנג'ינה בנימוקי אנטי-טראסט. היקף העיסקה אמור להיות 5 מיליארד פרנק (822 מיליון דולר).

ההחלטה מונעת מקוקה-קולה לרכוש את אחד ממותגי המשקאות הקלים הפופולריים באירופה, ולהשתמש ברשת ההפצה המפותחת של חברה זו להפצת משקאותיה, דוגמת דיאט קוקה-קולה וספרייט.

המכה שספגה קוקה-קולה נובעת דווקא מההצלחה הבינלאומית שלה. כיום מגיעים שלושה רבעים מרווחי החברה מעסקיה בחו"ל. פפסי קולה, המתחרה של קוקה-קולה, טענה כי רכישת אורנג'ינה בצרפת תעניק לקוקה-קולה שליטה של %99 בשוק משקאות האורנג' והקולה בצרפת.

רשויות ההגבלים באוסטרליה ובגרמניה מתנגדות כעת לעיסקה בה רוכשת קוקה-קולה את קווי ייצור המשקאות של קדבורי-שוופס מחוץ לארה"ב, תמורת 1.85 מיליארד דולר. רשות ההגבלים האוסטרלית אמרה בשבוע שעבר כי השתלטות של קוקה-קולה על מפעלי קדבורי שוופס באוסטרליה תביא לצימצום משמעותי בתחרות בשוק האוסטרלי. קוקה-קולה מיזגה את ד"ר פפר (יצרנית סבן אפ) של קדבורי, ואת קנדה דריי, עם המשקאות פנטה וספרייט מתוצרתה.

גם בגרמניה יש דיווחים על כך שרשות ההגבלים מתנגדת לעיסקה, למרות שנתח השוק של קדבורי בשוק המשקאות הגרמני קטן יחסית. לטענת רשות ההגבלים יעניקו מותגי קדבורי המוכרים היטב, יתרון בלתי הוגן לקוקה-קולה, השולטת על למעלה מ-%50 של השוק.

קוקה-קולה מתכוונת לרכוש את קווי הייצור של קדבורי ב-120 מדינות. ב-10 מתוך כ-20 המדינות בהן דרוש אישור של רשויות ההגבלים היא כבר נתקלת בהתנגדות של רשויות ההגבלים