הנפלד עובר להגנה על עמיתי קופ"ג של איפקס

מעורב במיזם לפיתוח עסקי בקופות הגמל של חברת הברוקרים

בעקבות כדורסלני עבר דוגמת צבי לובצקי, מולי אבישר ולו סילבר, שהפכו לברוקרים מצליחים, פונה גם נדב הנפלד, לשעבר קפטן מכבי ת"א ונבחרת ישראל, לקריירה בשוק ההון. ל"גלובס" נודע כי הנפלד מעורב במיזם של פיתוח עסקי עבור איפקס ניהול קופות גמל, חברה בת של חברת הברוקרים איפקס. עידו נויברגר, מבעלי איפקס ומנהליה, מסר בתגובה כי "נדב מכיר אותנו כבר 10 שנים. הוא בדק ולמד את נושא קופות הגמל לעומק, והמיזם הנוכחי מהווה מינוף של קשריו".

איפקס ניהול קופות גמל היא חברה צעירה אשר מנהלת, ככל הידוע, כ-150 מיליון שקל ונמצאת על תוואי של צמיחה. החברה, בראשותו של המנכ"ל רמי שלום, הניבה מאז הקמתה בינואר 2002 תשואות עודפות על מערכת קופות הגמל וקרנות ההשתלמות.

אשתקד השיגה איפקס עודף תשואה ריאלית נטו של 7.8% לעומת ממוצע התשואה של קופות לתגמולים ושל 4.8% לעומת ממוצע התשואה של קרנות ההשתלמות. חברת הברוקרים איפקס, בעלת איפקס ניהול קופות גמל, נמצאת בבעלותם של מוזי ורטהיים, סוכנות הביטוח בולוטין בן דב (25% כ"א) ומנהלי החברה, בראשות ויקטור שמריך ונויברגר.

נדב הנפלד, מגדולי הכדורסלנים בישראל בכל הזמנים, פרש ממשחק פעיל בספטמבר 2002. חודשיים קודם לכן נפרד הנפלד, 35, בטונים צורמים מקבוצתו, מכבי ת"א, ככל הידוע על רקע סירוב של הנהלת המועדון לאשר שיפור בשכרו.

עוד קודם לכן, גילה הנפלד זיקה לעולם העסקים ונמנה עם בעלי המניות במיזם האינטרנט טגריטי, שהוקם על ידי אריה פיינגולד, מייסד חברת הטכנולוגיה מרקורי. פיינגולד, אוהד מושבע של מכבי ת"א שנחשב בעבר לאחד מגדולי התומכים במועדון, העניק בשנת 97' להנפלד, עודד קטש וגיא גודס מניות טגריטי ללא תמורה, כצעד של מחווה על תרומתם לקבוצה. בזמנו, הוערכו המניות במיליוני דולרים, אך טגריטי לא הצליחה להתרומם, וההטבה לכדורסלנים נותרה על הנייר בלבד.