בכיר במינהל: יוטלו סנקציות אישיות על חברי מושב גינתון

חברים במושב: המינהל כבר מטיל סנקציות אישיות - מסרב לטפל בבקשות חברים

מינהל מקרקעי ישראל מתכנן הטלת סנקציות אישיות על חברי מושב גינתון. כך אמר ל"גלובס" בכיר במינהל מקרקעי ישראל. הסיבה היא התעלמות האגודה מדרישת המינהל לשנות או לבטל את ההסכם בין המושב לבין חברת מגדלי הזוהר.

בהסכם מכרו חברי המושב זכויות חכירה ב-1,200 דונם חקלאיים לחברת מגדלי הזוהר. המינהל טוען, כי המושב לא פנה מראש לאשר את העסקה, לא הציג את חוזה ההתקשרות ואף לא נענה לדרישות חוזרות להסדיר את הבעיה.

מזכיר מושב גינתון, משה משיח, אמר כי הסנקציות כבר מוטלות בפועל, וכי המינהל סירב לטפל בפניות חברים במושב. משיח אמר עוד, כי חברי המושב שוקלים לפנות לבג"ץ בנושא זה.

מנחם לוסטיגמן - חבר ועדה מטעם המושב שטיפלה בעיסקה - אמר: "אנחנו עשינו הכל בהתאם לחוק. יש תקנות. אולי לא פעלנו בהתאם לתקנות, אבל בהחלט לא פעלנו בניגוד להן. אני בטוח שהסנקציות לא יעמדו במבחן בג"ץ.

בכוונת המינהל לסרב להמציא לחברי המושב התחייבות לרישום משכנתא. כמו כן יסרב המינהל לטפל בבקשות לתוספות בנייה או לשינויים בבתי מגורים קיימים במושב. אי מתן התחייבות לרישום משכנתא לא יאפשר לחברי מושב המבקשים למכור את בתיהם לבצע זאת. חברי מושב לא יוכלו לבצע שינויים או תוספות בנייה באופן חוקי בלי לקבל את אישור המינהל.

באוקטובר הודיע ראש האגף החקלאי במינהל, דרור קריספין, למושב, כי המושב הפר התחייבות יסודית בחוזה החכירה שלו עם המינהל. עוד הודיע קריספין, כי המושב לא העביר לאישור המינהל את חוזה ההתקשרות בינו לבין חברת מגדלי הזוהר. קריספין גם הודיע, כי עותק חוזה ההתקשרות - המצוי בידי המינהל - אינו מקובל על המינהל.

ההערכה היא, כי בעסקת הפשרת הקרקע החקלאית שילמה חברת מגדלי הזוהר למושב גינתון 24.5 מיליון דולר. מהם הועברו 300 אלף דולר לכל אחד מ-80 חברי מושב. חברת מגדלי הזוהר נמצאת בשליטת עורך הדין דרור חוטר ישי. איש העסקים דוד אפל, המוגדר כיועץ לחברת מגדלי הזוהר בפרוייקטים אחרים של החברה, מכחיש כל קשר לעסקה זו