ארבעה חודשי צינון לאוהד מראני; עיכוב בכניסת בכר למשרד האוצר

ביהמ"ש, בראשות שופט בית המשפט המחוזי, דוד חשין, קבע כי מראני יכול להתמנות ליו"ר בז"ן החל מ-29 בפברואר 2004

בית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כוועדה למתן היתרים על-פי חוק הצינון בשירות המדינה, חייב את מנכ"ל משרד האוצר, אוהד מראני, לתקופת צינון של ארבעה חודשים לפני כניסתו לתפקיד יו"ר בתי הזיקוק (בז"ן). מראני אמר, כי הוא מכבד את פסיקת בית המשפט.

ביהמ"ש, בראשות שופט בית המשפט המחוזי, דוד חשין, קבע, כי מראני יכול להתמנות ליו"ר בז"ן החל מ-29 בפברואר 2004. מראני היה אמור לפרוש ב-31 באוקטובר.

השופט חשין ציין בפסיקתו, כי אכן מראני לא עסק כמנכ"ל האוצר בענייני בז"ן, אבל בשל רום תפקידו, סמכויותיו הממשיות והפוטנציאליות, יש לתת משקל לשיקולי מראית העין הציבורית. חשין ציין, כי השיקולים לפסיקת ארבעה חודשים צינון בלבד למראני הם:

* העובדה שבז"ן היא ממשלתית.

* המינוי הוצע למראני על-ידי השרים הממונים, שר האוצר בנימין נתניהו ושר התשתיות יוסף פריצקי, ולא על-ידי החברה (דירקטוריון החברה עדיין אמור לאשר את המינוי).

* המינוי חיוני כדי לשמור על האינטרסים של המדינה.

* בית המשפט התרשם מאוד מיושרו והגינותו של מראני.

בינתיים חל עיכוב במינוי מנכ"ל האוצר החדש, רו"ח יוסי בכר, בשל דרישת משרד המשפטים להסדיר את ניגוד העניינים והאינטרסים שנוצר בין תפקידו של בכר כרואה חשבון, עם תפקידו החדש כמנכ"ל האוצר. באוצר מעריכים, כי ברגע שמשרד המשפטים יסדיר את ניגוד העניינים, ובכר יחתום על המסמך הנדרש, כניסתו לתפקיד היא עניין של כמה ימים, כלומר לא מדובר בעיכוב של שבועות.

לאחר הסדרת ניגוד העניינים, הליכי מינויו של בכר על-ידי ועדת המינויים העליונה בנציבות שירות המדינה ומליאת הממשלה אמורים להיות מהירים.