נאמני מושב שער אפרים: חוזי המכירה של המגרשים הם עסקאות פיקטיביות שיש לבטלן

מתוך רישומי הנהלת החשבונות נראה כי בעלי הנחלות לא חויבו בגין תשלומים שבוצעו ע"י האגודה במרוכז עבורם בהתחשבנות מול האגודה

הנאמנים של מושב שער אפרים דיווחו לביהמ"ש המחוזי בת"א כי לדעתם ולדעת גורמים שונים חוזי המכירה של המגרשים בפרוייקט ההרחבה הם עסקאות פיקטיביות שיש לבטלן.

בדו"ח שהגישו לביהמ"ש נאמר עוד כי מתוך רישומי הנהלת החשבונות נראה כי בעלי הנחלות לא חויבו בגין תשלומים שבוצעו ע"י האגודה במרוכז עבורם, בהתחשבנות מול האגודה. כמו כן נודע לממונים כי חבר ועד ממונה לשעבר ויו"ר הועד המקומי של האגודה, זכאי בן אהרון, לקח לכאורה כספים מחשבון האגודה בסך של 33 אלף שקל וטרם החזירם.

בדו"ח נאמר כי בימים הקרובים צפויה להסתיים בדיקתו של החוקר אותו מינה רשם האגודות השיתופיות לפני כ-4 חודשים לבדיקת סוגיה זו.

לדברי הנאמנים עו"ד איתן ארז ורו"ח אלי שפלר נציגי הסוכנות היהודית הבהירו כי לא ימחקו חובות האגודה ואין בכוונת הסוכנות לוותר על זכויותיה לכאורה בפיצויים שיתקבלו בגין הפקעות (כגון כביש חוצה ישראל ומעבר הגבול היבשתי) והנאמנים סבורים כי הסוכנות אינה גורם עיקרי ומהותי ולכן יתכן וכספים רבים להם היא טוענת יתקבלו לקופת האגודה ולא לקופתה.

לדבריהם סוגיית הקמת מסוף מעבר הגבול היבשתי בין שני צידי מכשול מרחב התפר בשטחי האגודה היא עניין דחוף ביותר ובמידה ותגובת הסוכנות לא תינתן בקרוב וכתוצאה מכך תתעכב החלטת ביהמ"ש, יוצא צו תפיסה.

לדבריהם משיחה עם גורמים שונים וביניהם היועץ המשפטי לשעבר של האגודה עולה כי יתכן וטרם שולמו לאגודה סכומי כסף אשר מגיעים לה בגין פיצויים בשל הפקעת שטחים לטובת סלילת כביש חוצה ישראל.

הנאמנים מבקשים מביהמ"ש להורות על דחיית מועד הגשת הצעת הסדר נושים לאגודה ליום 29/1/04 ובהתאם לכך להורות על הארכת צו הקפאת ההליכים עד למועד זה.

השופטת ורדה אלשיך ציינה כי התקופה המבוקשת היא ארוכה יתר על המידה וביקשה מהנאמנים להודיע לה אם הם עומדים על דחיית הדיון הקבוע בתיק ליום 17/11/03 למועד קצר יותר או אם המועד יישאר כפי שנקבע.

תיק פש"ר 1710/03