אשה אשה

בחירתה של שרון איילון למקסם את רווחיה דרך קמפיין לרשת "אשה אשה" מעוררת תמיהה

נדמה כי די מלים נשפכו על סאגת הריאליטי טי.וי בכלל, ועל "קחי אותי, שרון" בפרט. כל כך הרבה מלים נכתבו, נאמרו והוטחו, עד גדישת הסאה לכאורה. ובכל זאת. כבר אמר סופר ספרי המתח, קוונטין ריינולדס: "חייה מהר, מות צעיר, השאר גופה יפה". המשפט הזה צף איכשהו לתודעה כשחושבים על שרון איילון ושאר חבריה לתוכנית, וההיסטריה התקשורתית שאפפה אותם במהלך שידור "קחי אותי, שרון". המהירות המסחררת בה הפכה איילון לאייטם, לפריט רלבנטי על מדף צרכנות האינפורמציה הקולקטיבי, מייצרת את הציפייה כי המוות המטאפורי שיבוא עם שוך ההתלהבות ממנה, יותיר לה לפחות איזושהי תועלת ממשית ממנה תוכל ליהנות עם שובה לאלמוניות המתבקשת.

עם פרסומה של ידיעה בכלי התקשורת על צו מניעה שהוציאה רשת האופנה אשה אשה, המתמחה במידות גדולות, נגד שרון איילון, האוסר עליה להשתתף בקמפיינים פרסומיים בתחום האופנה במשך שלושה חודשים, מתעוררת הסקרנות המחודשת לגבי איילון וקציר הרווחים שעשתה או לא עשתה מפרסומה המהיר. איילון, שהצטלמה לקמפיין החברה תמורת 6,000 דולר, חתמה על הסכם בלעדיות לעונה אחת, אך מתברר כי המשיכה לדגמן במקביל. נסיונה לטעון כי ההסכם תקף רק לגבי אופנה במידות גדולות לא עלה יפה, ובית המשפט לא הותיר אותה אלא עם ההכרח לגלות נאמנות ואורך רוח.

אשה אשה, המנהלת 13 סניפים בפריסה ארצית ומתמחה בייצור ושיווק אופנה במידות גדולות החל ממידה 42 ועד 52, היא רשת אלמונית למדי. גם בשוק בו היא מתמחה ישנם מותגים מוכרים ממנה, למשל ML (מתאים לי). מטבע הדברים, כרשת שמתמקדת בקהל יעד מסוים מאוד, מהות החשיפה שהיא מציעה לפיגורה כאיילון מוטלת בספק. בנוסף, כבר נרשמו בדברי ימי האופנה עסקאות שנעשו בסכומים גבוהים מהסכום המדובר. עושה רושם כי הצמדת גומות החן שלה, סמלה המסחרי, לשמו של מותג כלשהו יכולה היתה לספק לאיילון רווח גדול יותר. אפילו יואב שוורד, בן זוגה הידוע לשמצה, הצליח, כך נראה, להתברג כדוגמן בחיי הפוסט-ריאליטי שלו, ועובד עבור חברות אופנה שיש להן אפיל משמעותי כמו ליוויס. כמו כן, קשה להימלט מהסטיגמה שיש לאופנה במידות גדולות, וההחלטה השיווקית של איילון וסוכניה למתג אותה כאחת שמייצגת את הקטגוריה הזו, היא במקרה הטוב תמוהה.

אמנם ניתן לקשור כתרים משוערים לאיילון ולטעון כי יש בכך משום נקיטת עמדה חברתית, או סתם מודעות עצמית מבורכת, אך גם גישה מבינה שכזו לא תמחק את הביזאריות שבהחלטה. להערכת החברה, החיבור בין הרשת לבין שרון איילון חיזק את המותג והצעיר את גיל הלקוחות. נראה, אם כך, כי אשה אשה היא המרוויחה האמיתית מהעסקה. את תגובתה של שרון איילון, אגב, לא ניתן היה להשיג משום שהיא בחו"ל, משתתפת במסע "מלכת המדבר".