אילנות דיסקונט משיקה קרן נאמנות שקלית קצרה חדשה: "אילנות פיקדון נזיל"

מיועדת למשקיעים בעלי פיקדונות שקליים קטנים המעונינים להשקיע באפיק השקלי הקצר והנזיל באמצעות השקעה במק"מים קצרים ובמזומנים (פיקדונות שקליים) בעלי ריבית מועדפת

שי ברק, מנכ"ל אילנות דיסקונט, מסר כי לאור היקפם העצום של הפיקדונות השקליים (לפחות כ-200 מיליארד שקל) המניבים ריבית נמוכה ולצד הצורך הבסיסי בהשקעה שקלית בטוחה ונזילה, החליטה אילנות דיסקונט על השקת מוצר שקלי המתחייב להשקיע עד 45% מנכסיו במזומנים (פיקדונות שקליים).

"אילנות דיסקונט" מיישמת, הלכה למעשה, את היתרון לגודל, באמצעות השקעת כספים גדולים בריבית מועדפת והענקתה לכספים קטנים. לפיכך, כל סכום השקעה יקבל ריבית מועדפת, שמקבל סך של 200 מיליון שקל (כיום) בפיקדון.

הקרן מיועדת למשקיעים בעלי פיקדונות שקליים קטנים המעונינים להשקיע באפיק השקלי הקצר והנזיל באמצעות השקעה במק"מים קצרים ובמזומנים (פיקדונות שקליים) בעלי ריבית מועדפת.

יתרונות הקרן:

1. יתרון לגודל: עד 45% מנכסי הקרן ייהנו מריבית שקלית מועדפת וחסרת סיכון.
2. השקעה שקלית קצרה ולכן יציבה ובטוחה: הקרן משדרגת ללקוח את התשואה שיכול להשיג בפיקדון שקלי ומעניקה לו בטחון אופטימלי ויציבות.
3. נזילות יום יומית: אפשרות למימוש בכל יום מסחר (ימים א'-ה' עד השעה 15:30).

מדיניות ההשקעה

על פי הסכם הקרן, הקרן תשקיע לפחות 55% מהשווי הנקי של נכסיה במק"מ, שיתרת התקופה לפדיונם הינה 3 חודשים יתרת נכסי הקרן תושקע בפיקדונות שקליים ובמזומנים.
ניהול נכסי הקרן בהתאם למדיניות ההשקעות, מיועד להביא לכך, כי ביום הקובע, כפי שיקבע ע"י מנהל הקרן מעת לעת, לא יפחת מחיר הפדיון של יחידה בקרן ממחיר הפדיון המיועד*.

* יודגש כי אין לראות באמור על ניהול השקעות הקרן כהתחייבות של מנהל הקרן להשגת
מחיר הפדיון המיועד.

הקרן תחל לפעול במדיניות ההשקעה החדשה ובשמה החדש החל מתאריך 5.11.2003.

אילנות דיסקונט מנהלת, נכון לסוף ספטמבר 2003, 53 קרנות נאמנות בסך כספי של 7.9 מיליארד שקל ומחזיקה בנתח שוק של 12.2% מהענף.