נדחתה למחר ההצבעה על בקשת האוצר לאשר 2.5 מיליון שקל למימון מסע הסברה לרפורמות

ח"כ אהוד רצאבי משינוי: "זהו כסף קטן להצלת המשק מהאסון שפרץ רוצה להגיע אליו. וצריך להביא בחשבון כמה תעלה ההשבתה וכמה מפעלים ייסגרו"

בוועדת הכספים היתה היום מהומה סביב בקשת האוצר לאשר לו הקצבה של 2.5 מיליון שקל למימון מסע הסברה לרפורמות שהוא מנהל בתקציב 2004. הרוב של הקואליציה עמד בספק והיו"ר ח"כ אברהם הירשזון (ליכוד) דחה את ההצבעה למחר. הביקורת התמקדה בעיקר נגד פרסום המודעות כבר בעיתוני סוף השבוע שעבר עוד לפני אישור ההקצבה.

נציגת אגף התקציבים יולי מרוז הצדיקה את ההקצבה "כתשובה לדיסאינפורמציה של ההסתדרות" וגם את העלות הלא גבוהה יחסית לדבריה לעומת התועלת שבמניעת השביתות. היא רמזה שאין זה הסכום הסופי אלא "אומדן הוצאה עבור השלבים הראשונים של המסע" בסדר גודל דומה לקמפיינים דומים בעבר.

ח"כ אברהם שוחט (עבודה) ביקש לאמץ תקדים שנקבע ברפורמה במיסים שיזם בהיותו שר האוצר. בעת ההיא עמדה ועדת הכספים על קביעת קריטריונים לפרסום הודעות ההסברה והיועצת המשפטית של הוועדה הוסמכה לצנזר מודעות ותשדירים לא רלבנטים. היועצת המשפטית הנוכחית עו"ד שגית אפיק הזכירה שמדובר במודעות ללא תעמולה או פרסומת אישית שאין בהם נקיטת עמדה ערכית אלא רק הסברה מקצועית. הוועדה טרם קבעה עמדה בנקודה זו.

שוחט הוסיף ואמר כי המודעות שפורסמו פסולות כמו נוהל הפרסום והקמפיין כולו מיותר עם שר האוצר יכול לארגן את הופעותיו "בפריים טיים" של הטלוויזיה. על תוכן המודעות שאל שוחט. "האם שר האוצר השתגע האם הוא מתכוון לשלוח לכל אזרח שיק של 5,000 שקל הביתה?"

ח"כ אבשלום וילן (מרצ) אמר ששר האוצר עושה צחוק מהעבודה. הוא קרא לקואליציה לגלות אומץ לב ציבורי ולאלץ את נתניהו לשלם מכיסו את מחיר המודעות בתשלומים של 100 שקל לחודש.

ח"כ יצחק הרצוג (עבודה) אמר שהקמפיין הוא שערוריה שפוגעת בכבוד הוועדה במחיר של 600 אלף שקל ביממה. במפגש של ראשי אופוזיציה בוועדה לפני הישיבה אמר הרצוג שהאוצר מוציא כספי ציבור כדי להיטיב עם מקורבים ומדובר בפועל בתקציב שיסתכם ב-4 מיליון שקל.

"זאת תעמולה בדרגה הכי נמוכה אבל ככה עובד הראש של ביבי", אמר ח"כ חיים אורון (מרצ), "הוא מבקש את הכסף למסע תעמולה אישי ובו זמנית מקצץ את עלות הקמפיין מהקרן לתמיכה בילדים בסיכון".

ח"כ ניסים דהן (ש"ס) תבע לאמץ כללים לצינזור המודעות לעומת אלה שנקבעו לרפורמה במיסיםך, "כי אין כאן רפורמה אמיתית שנוגעת לאזרח ולביבי יש כלים להסביר שהוא נגד העניים והילדים ובעד ההתנחלויות".

הירשזון נתן זכות דיבור במספר שווה לתומכים ולמתנגדים אלא שלאחרונים יצטרף נציג אחד מהליכוד, ח"כ חיים כץ, שאמר כי ראוי היה להעניק את כספי הקמפיין לבית תמחוי לרעבים "במקום לספר לעם סיפורים שאינם אמת. הציבור לא טיפש, הוא לא מבין שחותכים לו?"

ח"כ ניסן סלומיאנסקי (מפדל) היה הסניגור הראשון שטען כי דברי המתנגדים הם דמגוגיה והמימון למודעות שפורסמו יתכן שמקורו בתקציב שטרם נוצל במלואו. הוא התכוון לאופוזיציה באומרו שהיא מנהלת "מסע פרוע שנועד להחזיר את הגלגל אחורנית", כשהכוונה לחוק הפנסיה שהתקבל בתוכנית הכלכלית.

ח"כ אהוד רצאבי (שינוי) הודיע שיתמוך בהקצבה למרות שהיא בזבוז כסף. אבל, "זהו כסף קטן להצלת המשק מהאסון שפרץ רוצה להגיע אליו. וצריך להביא בחשבון כמה תעלה ההשבתה וכמה מפעלים ייסגרו".

ח"כ רוחמה אברהם (ליכוד) אמרה שלא קל לה לתמוך בקמפיין אבל הוא זול לעומת מחיר הקמפיין של עמיר פרץ שיעלה למשק 2 מיליארד שקל וצריך להשקיע הכל כדי להביס אותו במאבק.

ח"כ איוב קרא (ליכוד) אמר: "לא הקמנו את המדינה כדי שרק מפלגת העבודה תהיה בשלטון ואנחנו שמחים שהעם מנהל היום את המדינה ולא מפלגות כי זה מה שיקרה ברפורמה".