עו"ד נעצר בחשד שהתחזה למיופה כוח של אקו"ם וניסה למכור בניין שבבעלותה

המשטרה: "עו"ד ירון אייל הציג מצג שווא בפני המתלוננים כמיופה כוח של אקו"ם, והציע להם לרכוש בניין שבבעלות אקו"ם בר"ח רוטשילד 118 בת"א"

עו"ד ירון אייל (34) מגבעתיים נעצר על-ידי מפלג ההונאה של משטרת ת"א, בחשד לביצוע עבירות של גניבה בידי מורשה, מרמה וזיוף בנסיבות מחמירות.

נציג המשטרה טען היום (ב`) בבית משפט השלום בת"א, כי אייל הציג מצג שווא בפני המתלוננים כמיופה כוח של אקו"ם, והציע להם לרכוש בניין שבבעלות אקו"ם בר"ח רוטשילד 118 בת"א.

לדברי המשטרה, לאחר שרכש את אמונם וניהל עמם מו"מ פיקטיבי, הועברו לידיו מאות אלפי שקלים בנאמנות. אייל משך חלק מכספי הנאמנות תוך שהוא מזייף מסמך, המתיר לו למשוך כספי נאמנות באמצעות שיקים בנקאיים.

נציג המשטרה, שי בראל, הציג שני שיקים. אחד על סך 550 אלף שקל, והשני על סך של 150 אלף שקל. הוא ביקש להאריך את מעצרו של החשוד למשך שבעה ימים בעילות מעצר של תיאום גרסאות, שיבוש הליכי חקירה ומסוכנות לציבור.

השופט דניאל בארי ציין, כי החשוד הודה ברוב הדברים המיוחסים לו, ואין צורך להכביר במילים לגבי חומרת המעשים, עת מדובר באדם העוסק במקצוע בו האמון הוא אבן יסוד. לדבריו, חומרת המעשים שלעצמם אינם עילה להמשך מעצר, אולם צורכי החקירה מחייבים את המשך המעצר שלא לתקופה המבוקשת על-ידי המשטרה, אלא למשך שלושה ימים בלבד.

(תיק מעצרים 19195/03).

יצחק דנון