משפחת אבן מתכננת למזג את USAD האמריקנית שבבעלותה לתוך מאגמה

היקף מכירות החברה הממוזגת יסתכמו בכ-300 מיליון שקל בשנה; מדובר בעסקת מניות שבמסגרתה יומרו מניות USAD במניות מאגמה לפי יחס של 1:3.5

משפחת אבן, בעלת השליטה בחברת מאגמה הבורסאית, בוחנת אפשרות של מיזוג חברת USAD האמריקנית שבשליטתה לתוך מאגמה הציבורית. היום הודיעה חברת מאגמה, כי דירקטוריון החברה קיבל החלטה עקרונית לאשר המיזוג בין החברות, שעשוי לשנות את פניה של מאגמה לחלוטין.

מחזור מכירותיה של USAD אשתקד הסתכם בכ-220 מיליון שקל ואילו מכירותיה של מאגמה אשתקד הסתכמו ב-65 מיליון שקל. על פי ההודעה ששיגרה מאגמה מכירות החברה האמריקאית צפויות להסתכם בכ-260 מיליון שקל, ואילו מכירות מאגמה צפויות להסתכם בכ-75 מיליון שקל, מה שמעמיד את יחס המיזוג בין החברות על 1:3.5.

החברה ציינה, כי הוזמנה הערכת שווי מעודכנת לחברות לשם ביצוע המיזוג, וכי ככל הנראה יחס המיזוג יעמוד על 2.5:1-3.5. מכיוון שמשפחת אבן היא בעלת המניות הגדולה במאגמה וב-USAD העסקה הוגדרה על ידיה כעסקת בעלי עניין היא דורשת את אישור ועדת הביקורת והאסיפה הכללית של מאגמה. בתגובה להודעה נסחרה מניית מאגמה בשעות הצהרים בעליות של כ-25% ועל פי שווי של 22 מיליון שקל.

חברת USAD עוסקת בייצור ושיווק של מוצרי ניקוי, מוצרים לבית, מתנות, ונרות ארומטיים. עיקר מכירותיה של החברה הן לרשתות שיווק קמעונאיות גדולות בארה"ב ובקנדה, ובין לקוחותיה: רשת,Sams Club ,Dollar General,A&P, Albertson ,Walgreens ,Wal-Mart. החברה מוחזקת בשיעור של 40% על ידי משפחת אבן וב-14% על ידי חברת Church&Dwight. שאר בעלי המניות הם משקיעים שונים בארה"ב. הרבעון השלישי של החברה הסתיים ברווח, אם כי לא נמסר על איזה שיעורי רווחיות מדובר. לגבי שני הרבעונים הקודמים נמסר, כי נתונים אלו טרם הגיעו לידי מאגמה.

גם היום פעילה מאגמה בארה"ב באמצעות החברה-הבת LAVA, המייצרת ומשווקת מוצרי עיצוב ומתנות לשוק הביתי. לחברה 3 קווי ייצור: קו לעיצוב הבית וחפצי נוי, מוצרי נוי לחדרי אמבטיה ומטבח וקו נרות דקורטיביים. מרבית המוצרים של Lava מיוצרים במזרח הרחוק במפעלים המייצרים באופן בלעדי עבור החברה.

בשתי החברות מעריכים היום, כי על ידי הפעלת החברות תחת ניהול משותף ניתן יהיה להרחיב את כושר החדירה והיקף הפעילות של שתיהן, תוך חיסכון בעלויות שיווק. בנוסף, ציינו החברות כי המיזוג ביניהן צפוי לאפשר להן לחדור לשווקים בינלאומיים, בעיקר באירופה ובמזרח הרחוק, לפתח קווי מוצרים חדשים ולבנות גוף שיוכל להתחרות ביעילות גבוה יותר מול מתחריו.

"הפיכתה של מאגמה לחברה עם מחזור של מעל ל-300 מיליון שקל תהפוך אותה לחברה שרבים יתחילו לבחון אותה בשוק ההון", אומר היום בועז מישעולי, דירקטור בחברה ומי שכיהן כיו"ר מאגמה לפני שנים אחדות. "חברה ציבורית עם מחזור מכירות שנתי של 75 מיליון שקל לא מקבלת את החשיפה המתאימה בשוק ההון, ומשום כך המסחר במניה דל, יכולת המיקוח של החברה מול הספקים נמוך והיא אינה גמישה בכל מה שקשור לעלויות. מאידך, חברה עם מחזור של 300 מיליון שקל, שרובו בארה"ב, עשויה לעניין יותר את המשקיעים בישראל אם באמת תצליח להשיג את היתרונות הטמונים במיזוג בין החברות".

חברת מאגמה סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם מכירות של 30.5 מיליון שקל, לעומת 31.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. החברה רשמה הפסד תפעולי של 1.2 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 1.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה, וגם השורה התחתונה שלה נצבעה אדום והסתכמה בהפסד של 1.6 מיליון שקל, לעומת רווח של 1.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה.