אולמרט: אסייע לתעשיית היהלומים הישראלית להשיג מקורות נוספים ליהלומי גלם

עלייה של 12.1% ביצוא יהלומים מלוטשים בחודש אוקטובר 2003

ראשי ענף תעשיית היהלומים הישראלית, נפגשו אתמול עם מ"מ ראש הממשלה ושר התעשייה המסחר התעסוקה והתקשורת, אהוד אולמרט, כדי לדון עמו בקשיים אשר נתקלת תעשיית היהלומים בהשגת יהלומי גלם ממקורות מסורתיים.

בפגישה הציגו ראשי הענף לשר אולמרט ניתוח מקצועי המפרט את מקורות הגלם הפנויים בעולם. השר הבטיח לקיים מפגשים ברמה הכלכלית הבילטרלית עם מדינות מפיקות גדולות כגון: קנדה, רוסיה ודרום אפריקה, כדי להבטיח אספקה ישירה של יהלומים גלם לתעשייה הישראלית.

יצוא היהלומים המלוטשים נטו בחודש אוקטובר השנה הסתכם ב- 585 מיליון דולר, לעומת 522 מיליון דולר בחודש אוקטובר אשתקד, עליה של 12.1%.

סך כל יצוא יהלומים מלוטשים נטו (בניכוי החזרות) בחודשים ינואר אוקטובר השנה הסתכם ב- 4,653 מיליוני דולר, לעומת 4,510 מיליוני דולר בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של 3.2%.

יבוא יהלומי גלם בתקופה ינואר אוקטובר השנה הסתכם ב- 3,259 מיליוני דולר, לעומת 3,278 מיליוני דולר בתקופה המקבילה אשתקד, דהיינו ירידה של 0.6%.

יבוא יהלומים מלוטשים בעשרת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ב- 2,626 מיליוני דולר, לעומת 1,871 מיליוני דולר בתקופה המקבילה אשתקד, דהיינו עליה של כ- 40.4%.

המפקח על היהלומים במשרד התעשייה המסחר והתעסוקה, עודי שינטל, מציין כי העלייה ביצוא היהלומים מהווה סימן ליציבות בשוק היהלומים העולמי ומצביעה על מגמה חיובית לשמירה על גידול ביצוא בחודשים הבאים, לקראת המכירות של סוף השנה וקריסמס.

התפלגות היצוא לשווקים עיקריים: ארה"ב 68% הונג קונג 11.6% , בלגיה 7% ושוויץ 3%.

ס"ה יצוא התכשיטים מכסף וזהב בחודשים ינואר-ספטמבר השנה הסתכם ב- 226 מיליוני דולר, לעומת 276 מיליוני דולר בתקופה מקבילה אשתקד , ירידה של 18%.