מסחר דליל בשוק המט"ח: הדולר היציג ירד 0.42% לרמה של 4.479 שקלים

[ למרכז המט"ח של גלובס ] האירו צנח 1.44% ל-5.139 שקלים בעקבות היחלשותו בעולם

אווירה של נמנום ופעילות נמוכה נרשמת היום (ג') בשוק המט"ח. הדולר היציג נקבע בירידה של 0.42% לרמה של 4.479 שקלים; האירו נחלש ב-1.44% לרמה של 5.139 שקלים. עיקר הפעילים היום בשוק הם חברות עסקיות ומקצת עובדים זרים. בחדרי העסקאות מציינים, כי המחזורים היום נמוכים ושיקפו את אווירת המסחר היא רגועה במיוחד.

את הירידה החדה בשער האירו בשווקי המסחר בעולם אל מתחת לרמה של 1.15 דולר לאירו, מייחסים בשוק למדד מנהלי הרכש שפורסם אתמול בניו-יורק. המדד לחודש אוקטובר עלה ל-57 נקודות, לאחר שבספטמבר עמד על רמה של 53.7 נקודות. נציין כי ציפיות השוק היו ל-55.4. בעקבות כך, מתחזק הדולר לעומת המטבעות העיקריים בעולם, במיוחד לעומת האירו.

"להערכתי השוק הולך להיות מאוד יציב בתקופה הקרובה." אומר דרור זקש מנהל חדר העסקאות בבנק הבינלאומי. "כל עוד שוק המניות ימשיך להפגין עוצמה - הדולר יעמוד במקום יעמוד במקום. הפרש הריביות בין ריבית ישראל לריבית ארה"ב עדיין נמוך ואנשים נזהרים ללכת שורט". זקש מעריך שאם הבורסה תיפול באופן מאסיבי הדבר ישפיע על המסחר בשוק המט"ח וכי גם המשך צמצום פער הריביות עשוי לדחוף את הדולר כלפי מעלה. "אני סבור שעד סוף השנה הדולר ינוע בטווח של 4.45 ל-4.60 שקלים".