נסגר התיק נגד יוסי גינוסר בנוגע לעסקיו עם הרשות הפלשתינית בעת שייעץ לברק

סגירת התיק - מחוסר ראיות. יחד עם זאת, היבטים של מיסוי הנוגעים לפרשת גינסור, נמצאים בטיפול נציבות מס הכנסה

פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, החליטה לסגור את תיק החקירה נגד יוסי גינוסר מחוסר ראיות. יחד עם זאת, היבטים של מיסוי הנוגעים לפרשת גינסור, נמצאים בטיפול נציבות מס הכנסה.

החקירה נגד גינוסר נפתחה בעקבות פרסומים בתקשורת, שייחסו לגינוסר קשרים עסקיים עם הפלשתינים, ובכלל זה ניהול כספי הרשות הפלשתינית בבנקים בשווייץ. בהוראת היועץ המשפטי לממשלה, נפתחה חקירת משטרה, שהתמקדה בשאלה, אם גינוסר מסר מידע מטעה על קשריו העסקיים במסגרת עתירה לבג"ץ.

כן נבחנה השאלה האם יש תשתית ראייתית לכך שהוא עמד בקשרים עיסקיים עם הרשות הפלשתינים או אישים מהרשות, בעת שפעל כשלוח המדינה מולה. הדיון בבג"ץ התנהל בימי ועידת קמפ דייוויד (יולי 2000), בהם נטל גינוסר חלק לבקשת ראש הממשלה דאז, אהוד ברק. באותה עת הוגשו הודעת המדינה לבג"ץ ותצהירו של דני יתום, ששימש ראש המטה הבטחוני-מדיני במשרד ראש הממשלה.

מהראיות עלה, כי גינוסר לא נתן תצהיר לצורך הדיון בבג"ץ, בשל רצונו להימנע מחשיפת עסקיו הפרטיים. הוא אף אמר, כי הוא מוכן לוותר על שליחותו ובלבד שלא יידרש לחשוף זאת.

כמוצא של פשרה, ונוכח החשיבות והחיוניות שראה ברק בהשתתפותו של גינוסר במו"מ המדינה ובשליחויות מדיניות, סוכם כי אבי עו"ד פילוסוף, שייצג את גינוסר, יוציא מכתב בשם גינוסר על העיסוקים שאין לו מול הרשות הפלשתינית. מכתב זה הוצג בבג"ץ.

מחומר החקירה עולה, כי מכתבו של פילוסוף נשלח מבלי להראותו לגינוסר, דבר שהוברר לגורמי המדינה לאחר מעשה. כן עולה מהחומר, כי גינוסר לא מסר אישית תצהיר או מידע אחר בכתב.

כל שיש בחומר הראיות מפיו של גינוסר עצמו, הן גירסאות בדבר התבטאויותיו בעל-פה מקמפ דייוויד, המובאות על-פי הזיכרון על-ידי אחרים ולאחר זמן ניכר, על בסיס קטעי שיחות חטופות. בנסיבות אלה לא נמצאה תשתית ראייתי מספקת לאישומו של גינוסר בעבירה של עדות שקר או בשבועת שקר. הפרקליטות מציינת, כי למרות סימני השאלה באשר לטיב עסקיו של גינוסר, לא ניתן היה להוכיח מחומר הראיות קיומם של עסקים מהסוג עליו דובר בבג"ץ.