כמו אייזנברג: רודב וגת קיבלו פטור ממס על מכירת מניות החברה לישראל

קרור והספקה, שבשליטת השניים, תכיר ברווח נוסף של 63 מיליון שקל ממכירת מניות החברה לישראל לבנק לאומי ב-99'

חברת קרור והספקה , שבשליטת רוני גת ושלמה רודב, דיווחה היום כי החברה המאוחדת י.מ. מקס (70%) הגיעה לפשרה עם פקיד השומה, על פיו תשלם החברה מס בסך של 61 מיליון שקל בגין שנת המס 9991 עקב מכירת מניות החברה לישראל שהוחזקו על ידה באותה שנה. עם ביטול ההפרשה העודפת למס בדו"חותיה של מקס, תרשום קירור בספריה רווח הון בסך כ-63 מיליון שקל.

מקס, החברה-הבת של קרור, החזיקה עד ספטמבר 99' בכ-%91 ממניות החברה לישראל, שזמן קצר קודם לכן עברה לידי האחים עופר. מניותיה של מקס נמכרו לבנק לאומי תמורת 315 מיליון שקל - עסקה שיצרה למקס רווח עצום של 091 מיליון שקל לפני מס.

בעסקה להעברת השליטה בחברה לישראל, מידי משפחתו של שאול אייזנברג המנוח לקבוצת האחים עופר, זכו המוכרים לפטור ממס על בסיס חוק החברה לישראל, שנחקק בשנת 96' כדי לאפשר את השקעותיו של אייזנברג בישראל. רודב וגת ביקשו ליהנות אף הם מהפטור, ככל הנראה, גם בשל העובדה כי את השליטה בקרור רכשו מידי החברה לישראל.

למרות דרישתם, ביצעה מקס הפרשה למס בגין העסקה של 45 מיליון שקל, מטעמי שמרנות. כעת, היא זוקפת %07 מההפרשה לרווחיה, עובדה שמבטיחה רווחיות גבוהה לקרור ב-3002.

רודב וגת, בעלי השליטה בחברה, רכשו אותה בתחילת שנת 69' מידי החברה לישראל. השניים היו מוכרים עד אז במגזר העסקי בעיקר עקב פעילותם בקבוצת אייזנברג, בה שימשו כמנהלים בכירים. הם עזבו את הקבוצה בתחילת שנות ה-09 ופנו לעסקים פרטיים.

קרור, הפועלת בתחומי הנדל"ן, מזון ומשקאות (באמצעות שליטתה בחברות תפוגן ויפאורה) וההיי-טק, היא חברה יציבה ורווחית, הנסחרת בבורסה בשווי של 412 מיליון שקל ולה הון עצמי של 561 מיליון שקל.

בשנים האחרונות הושפעו תוצאותיה של קרור לרעה מהשקעות אינטנסיביות במיזמי טכנולוגיה, אליהם פנתה לאחר האקזיט המרשים בחברה לישראל. במחצית הראשונה של השנה שבה החברה לרווח נקי של 6 מיליון שקל, לאחר שאשתקד הפסידה 2.1 מיליון שקל וב-1002 7.4 מיליון שקל.