גם אמיליה מרוויחה מהפשרה של רודב וגת עם פקיד השומה

אמיליה, לשעבר ח.ל מימון, תזקוף רווח של 9 מיליון שקל מהפשרה בגין מכירת מניות החברה לישראל

החברה הבורסאית אמיליה פיתוח , שבשליטת עודד פלר, תכיר ברווח הון של 9 מיליון שקל מהפשרה אליה הגיעה חברת י.מ מקס עם פקיד השומה בגין מכירת מניות החברה לישראל בשנת 99`. אמיליה, שבעבר נקראה ח.ל מימון, מחזיקה 20% ממניות מקס, שנשלטת בידי חברת קרור והספקה של רוני גת ושלמה רודב. במועד מכירת מניותיה של מקס בחברה לישראל, רשמה אמיליה רווח הון של כ-20 מיליון שקל.

אתמול דיווחה קרור, כי מקס הגיעה לפשרה עם פקיד השומה, לפיו תשלם מס מופחת בסך של 16 מיליון שקל בגין שנת המס 1999, עקב מכירת מניות החברה לישראל שהוחזקו על ידה באותה שנה. עם ביטול ההפרשה העודפת למס בדו"חותיה של מקס, תרשום קירור, המחזיקה 70% ממניות מקס, רווח הון בסך כ-36 מיליון שקל.

מקס החזיקה עד ספטמבר 99` בכ-19% ממניות החברה לישראל, שזמן קצר קודם לכן עברה לידי האחים עופר. מניותיה של מקס נמכרו לבנק לאומי תמורת 513 מיליון שקל - עסקה שיצרה למקס רווח עצום של 190 מיליון שקל לפני מס.

בעלי מקס דרשו ממס הכנסה לפטור את העסקה ממס, הטבה שממנה נהנתה זמן קצר קודם לכן משפחת אייזנברג, שמכרה את מניות השליטה בחברה לשראל לקבוצת האחים עופר (מכוח חוק החברה לישראל, שנחקק בשנת 69` כדי לאפשר את השקעותיו של אייזנברג בישראל). למרות דרישתה, ביצעה מקס הפרשה למס בגין העסקה בסך של 54 מיליון שקל, מטעמי שמרנות.

חברת אמיליה פיתוח, הנסחרת בשווי של 75 מיליון שקל, היא חברת השקעות הפועלת בתחומי הליסינג ובאחזקת מניות בחברה התעשייתית פלסטו שק (כ-40%). החברה סיימה את המחצית הראשונה של השנה ברווח נאה של 3.9 מיליון שקל, שנבע בעיקר מהכנסות מימון, לאחר שאת שנת 2002 כולה סיימה ברווח של 6.3 מיליון שקל.