שכרו של יו"ר אן.אם.סי, דן ידין, הופחת בכ-70%

במסגרת סיום יחסי עובד-מעביד השלימה החברה פיצויים לידין (הנמנה עם בעליה) בהיקף של 651 אלף שקל * בנוסף, שולם לו פדיון ימי חופשה של 282 אלף שקל

חברת המוסיקה אן.אם.סי שבשליטת דן ידין וידיעות תקשורת, מדווחת על שינוי תנאי ההתקשרות עם ידין, שעיקרו הפחתה בשכרו ומעברו ממעמד של שכיר לנותן שירותים חיצוני.

עד סוף חודש מאי השנה, שימש ידין כיו"ר דירקטוריון אן.אם.סי במעמד של שכיר ובהיקף של חצי משרה. בהתאם להסכמות בין החברה לידין, משמש האחרון מאז תחילת יוני כנותן שירותים חיצוני, מבלי שמתקיימים בינו ובין החברה יחסי עבודה. במהות תפקידו ובהיקף השירותים הניתנים על ידי ידין, לא חל שינוי.

במסגרת ההסכם בין הצדדים, הופחת שכרו של ידין בכ-70% והוא יעמוד על כ-186 אלף שקל לשנה (במקום 578 אלף שקל ששולמו לו אשתקד). בין ידין לחברה הוסכם, כי ההתקשרות במתכונתה הנוכחית תעמוד בתוקף למשך שנה, כאשר לקראת סוף התקופה, ידונו הצדדים באפשרות להארכת ההתקשרות.

כחלק מן המעבר ממעמד של עובד חברה לנותן שירותים חיצוני, ומניתוק יחסי העבודה בין הצדדים, העבירה אן.אם.סי לידי ידין בתחילת ספטמבר את הבעלות בפוליסת ביטוח המנהלים שניהלה עבורו. בנוסף, שולם לידין סכום של 651 אלף שקל מקופת הפיצויים הכללית של החברה וזאת להשלמת פיצויי הפיטורים שנצברו עבורו בביטוח המנהלים, כך שאלה ישקפו את הסכומים המגיעים לו במלואם. בנוסף, שולם לידין סכום של 282 אלף שקל בגין פדיון ימי חופשה שצבר בתקופת עבודתו בחברה.

תשלום פיצויי הפיטורים לידין נעשה בהתאם להחלטת האסיפה הכללית של אן.אם.סי ממאי 99', לפיה עם סיום יחסי העבודה בין הצדדים ישוחררו פוליסות ביטוח המנהלים שנוהלו עבורו בחברה וזו תשלים את פיצויי הפיטורים מעבר לסכום החסר בהן.

ההחלטה בדבר שינוי מעמדו של ידין התקבלה כחלק מצעדי התייעלות שונים בהם נוקטת אן. אם.סי מאז סוף שנת 2001, על רקע הפסדיה כתוצאה מהפגיעה בתעשיית המוסיקה שנגרמת מהמיתון ומפעילותה של תעשיית התקליטורים הפיראטית.

אן.אם.סי נסחרת בשווי של 6.7 מיליון שקל בלבד, לעומת הון עצמי של 36 מיליון שקל. ידין, ידיעות תקשורת וחברה זרה מחזיקים כ"א ב-25.5% ממניות החברה, העוסקת בהטבעה, יבוא ושיווק של קלטות, תקליטורים וקלטות וידיאו.

אן.אם.סי סיימה את המחצית הראשונה של 2003 עם הכנסות של 20 מיליון שקל, ירידה של 25% לעומת התקופה המקבילה והפסד של כמיליון שקל. את שנת 2002 כולה סיימה החברה עם הכנסות של 52 מיליון שקל והפסד של 3.2 מיליון שקל, בהמשך למגמת ירידה במכירות והפסדים כבדים אותם רשמה בשנים 2001-2000 .

הירידה בהכנסות החברה במחצית הראשונה של השנה יוחסה למכירה של פחות יחידות, במחיר נמוך יותר, לעומת התקופה המקבילה, כתוצאה מההרעה במצב הביטחוני והכלכלי בארץ ובעולם וכן עקב שכפול מוצרי המוזיקה של החברה ומכירתם לציבור הרחב באופן לא חוקי, אשר פוגע במכירות.

באפריל השנה ניחתה על החברה מכה נוספת, לאחר שקיבלה הודעה מחברת EMI בדבר הפסקת ייצוגה בישראל החל מיום 30 ביוני. ההכנסות שהפיקה אן.אם.סי מייצוג זה היוו אשתקד כ-18% מסך המחזור. הנהלת החברה דיווחה כי אינה צופה הרעה משמעותית בתוצאותיה העסקיות עקב הפסקת הייצוג היות ונקטה בצעדי ייעול, לרבות צמצום עלויות כוח אדם, כתוצאה מהירידה בפעילות.

במהלך יוני 2003 קיבלה החברה דרישת תשלום מ-EMI בסך של 1.9 מיליון דולר (הדרישה הופנתה לבעל עניין באן.אם.סי, אשר קיבל בעבר מכתב שיפוי מהחברה). הדרישה התייחסה להפרשים שבין התמלוגים ששילמה אן.אם.סי ל-EMI בפועל, בשנים 2002-97 לבין תשלומי המינימום אשר EMI טוענת שהיא זכאית להם.

בכוונת אן.אם.סי לדחות את דרישת התשלום. להערכת החברה עומדות לה טענות הגנה טובות במידה ותוגש כנגדה תביעה. בכל מקרה, מדווחת אן.אם.סי שערכה הפרשה בגין הוצאות משפטיות משוערות.