משרד התשתיות ביטל את מכרז חברת החשמל לתכנון התוואי היבשתי של הולכת הגז

פרסם בעצמו המכרז עקב ההחלטה למנוע מהחברה הביצוע * 3 משרדים ניגשו

משרד התשתיות ביטל מכרז שפרסמה חברת החשמל לתכנון התוואי הדרומי של ההולכה היבשתית של הגז הטבעי, ופרסם במקומו מכרז חלופי. בסוף השבוע הגישו שלושה משרדי תכנון גדולים הצעות למכרז, שנחשב לאחד ממכרזי התכנון הגדולים ביותר באחרונה.

חברת החשמל מיהרה לפני מספר חודשים לפרסם מכרז לבחירת מתכננים לחמישה מתוך שישה קטעים בתוואי הדרומי של מערכת ההולכה היבשתית. התוואי ישתרע על מאות קילומטרים, ויוביל את הגז הטבעי מנקודת קבלתו מהים באשדוד אל תחנות הכוח היבשתיות הדרומיות של חברת החשמל, אל מפעלי קונצרן כי"ל בדרום ואל צרכנים נוספים. המכרז פורסם לפני שהממשלה החליטה סופית, כי חברת החשמל לא תהיה מעורבת בהולכה היבשתית, אלא רק בהולכה הימית.

כפי שפורסם ב"גלובס", עוד לפני החלטת הממשלה להפקיע מידיה את הפרויקט היבשתי, הזדרזה חברת החשמל למסור את תכנון הקטע השישי של התוואי לברן הנדסה.

טרם הוחלט מי יבצע ומי יהיה הבעלים של התוואי היבשתי. חברת ההולכה היבשתית החדשה היא זו שתחליט לגבי זהות המקימה והמתפעלת של הפרויקט היבשתי.

חברת החשמל מסרה, כי החברה אינה עוסקת זה חודשים בתוואי היבשתי, מאז החלטת הממשלה, והיא מטפלת רק בתוואי הימי. לדבריה, כל החומר הנוגע לפרויקט היבשתי הועבר למשרד התשתיות, והחברה גם אינה עוסקת כבר במקטע שנמצא לתכנונה של ברן הנדסה.