בני גאון ומשפחת לבנת ירכשו %60 מהמשביר השקעות ב-60 מיליון שקל

יתרת המניות תישאר בידי אגודת המשביר המרכזי * העיסקה אינה כוללת את המשביר מזון ואחזקות נוספות

גאון אחזקות שבשליטת בני גאון ומשפחת לבנת ירכשו %60 בחלק מעיסקי המשביר השקעות תמורת 60 מיליון שקל. על פי מיזכר העקרונות שנחתם בין המשביר המרכזי אגודה שיתופית, המחזיקה בבעלות המלאה על המשביר השקעות, לקבוצה הרוכשת, תוקם חברה חדשה שתימצא בשליטת גאון- לבנת (%60), ויתרת המניות (%40) תהיה בידי המשביר.

במסגרת העיסקה, יועברו לחברה החדשה מרבית אחזקות המשביר השקעות - המשביר מחסני אופנה (%71.3), המשביר לחקלאי (%100) והחברה לשיווק בוטנים וכותנה (%50). מחזור המכירות המצרפי של שלוש החברות גבוה מחצי מיליארד שקל.

בנוסף, תינתן לחברה החדשה אופצייה למשך שנה לרכישת חברת ממסר, בעלת סוכנות הצמיגים גודייר, מלגזות ניסן, משאיות איווקו וטרקטורי ג'ון דיר. ממסר נסחרת בבורסה לפי שווי הנמוך מ-10 מיליון שקל, ההון העצמי העומד לרשות החברה.

מועד חתימת הסכם הרכישה נקבע לתחילת פברואר, בכפוף להשלמת הליך דיו-דיליג'נס, אישור הממונה על ההגבלים העיסקיים והאסיפה הכללית של המשביר המרכזי. 30 מיליון שקל יוזרמו על ידי הרוכשים לחברה החדשה, ובנוסף יטלו על עצמם הרוכשים התחייבויות בהיקף של 30 מיליון שקל מהחברות הנרכשות.

ב-3 השנים האחרונות ניסתה המשביר המרכזי מספר פעמים ללא הצלחה למכור את המשביר השקעות. שתי עיסקאות שכבר נחתמו, האחת עם אפריקה-ישראל וקרן אתגר והשנייה עם גד זאבי, בוטלו ברגע האחרון.

מדובר בהשקעה מהותית ראשונה של גאון אחזקות, מאז הוקמה על ידי בני גאון לפני פחות מחצי שנה. אברהם (בונדי) לבנת ובניו מחזיקים במחצית הבעלות בחברת תעבורה, הפועלת הוא בתחומי ההובלה והתשתיות.

ההערכה היא, כי גאון ולבנת, המחזיקים כל אחד במחצית הקבוצה, יהפכו את המשביר השקעות לחברה שתתמקד בהשקעות בתחומים משלימים לפעילויות תשתית והובלה, אם בציוד ואם בפעילויות קמעונאות שונות. לא מן הנמנע, כי בהמשך תהפוך החברה לזרוע ההשקעות של הקבוצה גם בתחומים נוספים.

יצויין, כי גאון-לבנת רוכשים אמנם חלק ניכר מפעילות המשביר השקעות, אך לא את כל הפעילות. המשביר מזון, חברת הנדל"ן שמי בר והמשביר כימיקלים (שותפות עם כלמוביל) אינן חלק מהעיסקה.

(ראה "שוק ההון")