אזהרת רווח לאורלייט: תמחוק 8 מיליון שקל בעקבות ההשקעה בסייקל גרופ

אורלייט השקיעה עד היום 16.8 מיליון שקל בסייקל, שבשליטת איש העסקים דוידי גילה * אורלייט תפחית 2 מיליון שקל נוספים בגלל השקעה בטכנופלסט תעשיות

ההכנות לדו"חות הכספיים של הרבעון השלישי בקבוצת שרם פודים קלנר גורמים לקבוצה לעשות בדק בית בכל מה שקשור לאחזקות ההיסטוריות בחברות הבנות בקבוצה. לפני חודש הודיעה חברת פולאר השקעות שהיא עשויה לבצע מחיקה בהיקף של עד 11.4 מיליון שקל בדו"חותיה לרבעון השלישי והיום הגיע תורן של אורלייט תעשיות , אורדן תעשיות וחברת לידר החזקות .

שלוש החברות מפרסמות היום אזהרת רווח לרבעון השלישי לפיה צפוי ההפסד של אורלייט תעשיות ברבעון השלישי לגדול ב-10 מיליון שקל וזאת כתוצאה מהפרשות שתבצע החברה לירידת ערך השקעותיה. כתוצאה מההפחתה הצפויה בדו"חותיה של אולרייט תעשיות, נפגעות גם החברות המחזיקות בה, אורדן תעשיות ולידר החזקות. אורדן תעשיות, שמחזיקה ב-82% מחברת אורלייט תעשיות, הודיעה שההשפעה של ההפחתה באורלייט על דו"חותיה שלה תסתכם ב-5 מיליון שקל בלבד (פחות מחלקה במניות אורלייט) ואילו לידר החזקות המחזיקה בשליטה באורדן ציינה שההפסד שלה ברבעון יגדל בכ-4 מיליון שקל.

ההפחתה בחברת אורלייט תעשיות, בהיקף של 10 מיליון שקל, מיוחסת לשתי אחזקות של החברה: האחת הנה הפחתה בגין ההשקעה בחברת סייקל גרופ והשנייה הנה הפחתת ההשקעה בחברת טכנופלסט תעשיות. סייקל גרופ מוחזקת על ידי אורלייט תעשיות בשיעור של 15% ובעלי מניות נוספים בחברה הם דוידי גילה ופיבי אחזקות, המחזיקה בשליטה בבנק הבינלאומי. מנהלה של החברה הוא אחיו של דוידי גילה, יחיאל גילה.

המוצר העיקרי שמציירת סייקל גרופ הוא מצע איכותי לחתולי בית אשר סופח ריחות רעים ומיועד להימכר ברשתות שיווק ובחנויות לחיות מחמד. עד כה השקיעה אורלייט בחברה סכום לא קטן של 16.8 מיליון שקל ובדו"חות הרבעון השלישי היא צפויה לבצע הפחתה של 8 מיליון שקל מהשקעתה בחברה זו.

ההפחתה המבוצעת בגין ההשקעה בסייקל גרופ מגיעה לאחר שרק ביולי האחרון הזרימה אורלייט לחברה בת של סייקל גרופ (סייקל גרופ אינק) 75 אלף דולר וזאת במסגרת גיוס הון של חצי מיליון דולר שביצעה החברה ושיקף לסייקל גרופ שווי של מיליון דולר בלבד. תמיכתה של אורלייט בחברה לא הסתכמה בהזרמת מזומנים לסייקל גרופ והיא החליטה במהלך השנה הנוכחית להאריך את תוקף הערבות שניתנה על ידה לסייקל גרופ במהלך 2001, בסך של 750 אלף דולר. הארכת הערבות הנה עד לדצמבר 2004.

המוצר של סייקל גרופ עשה רעש תקשורתי רב הן בשל תחום העיסוק הלא קונבנציונלי והן בשל העובדה שמאחורי החברה עומד איש עם קבלות בשווקי ההון, דוידי גילה. הנהלת החברה צפתה מכירות של כ-20 מיליון דולר כבר בשנת 2002 וגייסה סכומים של מעל ל-20 מיליון דולר לפי שווי של 40-50 מיליון דולר לפני כשנתיים, אולם תוכניות לחוד ומעשים לחוד.

מוצרי החברה לא התרוממו ולא נמכרו כלחמניות חמות כפי שראשי ובעלי מניותיה קיוו והחברה נאלצת להסתמך על שולחנם של בעלי המניות.

מצבה של סייקל גרופ הביא את אורלייט לבצע את ההפחתה האמורה אולם זו לא ההפחתה היחידה שביצעה: כאמור, מתוך ההפחתה של 10 מיליון שקל שתבצע אורלייט בדו"חותיה הקרובים רק 8 מיליון שקלים מיוחסים לחברת סייקל גרופ ו-2 מיליון שקל נוספים מיוחסים להפחתה שביצעה החברה בחברת טכנופלסט תעשיות העוסקת בייצור מוצרי פלסטיק בהזרקה.

טכנופלסט מוחזקת על ידי אורלייט בכ-29%, אחזקה שהייתה רשומה בספריה של אורלייט לפי שווי של 4 מיליון שקל. כיום עומד שווייה הכולל של טכנופלסט בבורסה על 7 מיליון שקל בלבד כך ששווי האחזקה של אורלייט יותאם למעשה למחיר השוק של טכנופלסט ויופחת ב-2 מיליון שקל.

אורלייט תעשיות סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם הפסד של כ-7 מיליון שקל, לעומת איזון שרשמה החברה בשורה התחתונה בתקופה המקבילה אשתקד. הונה עצמי של החברה הסתכם ב-139 מיליון שקל ברבעון השלישי והוא היווה 19% מסך המאזן של החברה. החזקותיה העיקריות של החברה כוללות 70% ממניות חברת איטונג, מלוא השליטה בחברת אורלייט תעשיות בע"מ העוסקת ביצור ארונות סעף, מארזי תחמושת חסיני אש וקסדות לצה"ל וכאמור גם בטכנופלסט תעשיות וסייקל גרופ.