רשת המועדונים קלאב מד חוזרת לארץ: תפעיל מחדש את המלון באילת באמצעות מלונות פתאל

לראשונה בתולדות קלאב מד המלון ינוהל על-ידי רשת ניהול חיצונית * אחים עופר תישאר הבעלים

רשת מועדוני הנופש הגדולה בעולם, קלאב מד, חוזרת לפעילות בארץ אחרי הפסקה של שנתיים. הרשת הגיעה להסכם ראשון מסוגו בעולם עם רשת מלונות פתאל הישראלית, ולפיה מלונות פתאל תנהל את המלון באילת, שייפתח מחדש באפריל 2004, ב-10 השנים הקרובות. המלון סגור מאז חודש יוני 2001.

הבעלים של הנכס שבו ממוקם המלון, קבוצת אחים עופר, תשקיע 8 מיליון דולר בחידוש המלון. זו הפעם הראשונה בעולם שקלאב מד נותנת ניהול של מלון לרשת חיצונית.

קבוצת אחים עופר, באמצעות חברת חוף אלמוג, שינתה את הסדר פעילותה: ב-10 השנים האחרונות, מאז רכשה את חוף אלמוג, היא השכירה את הנכס לקלאב מד, ולא היתה מעורבת בנעשה במלון. מעתה ואילך ינוהלו בינה לבין קלאב מד ופתאל יחסים כפי שמתקיימים בדרך כלל יחסים בין בעלים של מלון לבין רשת ניהול וחברת מותג. יחסים מהסוג הזה קיימים בין אחים עופר לבין מלונות פתאל במרידיאן באילת.

בעקבות העיסקה, מחזקת רשת מלונות פתאל את מעמדה כרשת ניהול המלונות הגדולה ביותר בארץ, יחד עם מלונות דן. למלונות דן 12 בתי מלון, ולפתאל 11 בתי מלון, בהם כ-3,400 חדרי מלון. רק לפני חצי שנה צירפה הרשת את מלון גולדן טוליפ בים המלח, שבשליטת חברת א. לוי.

לדברי סגן נשיא קלאב מד אירופה, פרנסואה סלומון, קלאב מד לא תיפתח בשלב זה שוב את המועדון באכזיב, הסגור מזה כשנתיים, בגלל המתיחות בצפון. לדבריו, הוא ייפתח בעתיד, אך לא ברור עדיין מתי, ובשלב זה הוא מעדיף להקדיש את המאמצים לפתיחת המלון באילת. לדבריו, יש גם להמתין לשיפור המצב הבטחוני בצפון.

לדברי דוד פתאל, בעל רשת מלונות פתאל, "תהיה זו הזדמנות מצוינת להביא עוד תיירים צרפתים לאילת". לדברי סלומון, "המחירים במלון יהיו ממוצעים ומעלה". למלון יהיו שלושה קלשונים (מקביל לכוכבים במלונאות) מתוך ארבעה קלשונים, שזו דרגת היוקרה המקסימלית של רשת קלאב מד.