תדיראן קשר רכשה 75% מ-EADS RACOMS הגרמנית ב-18 מיליון אירו

אמש פורסם לראשונה ב"גלובס" על הרכישה * לחברה אופציה על יתרת המניות עד מארס 2006 * חזי חרמוני, מנכ"ל החברה: "הרכישה תוסיף לנו כבר ב-2004 מכירות של בין 30 ל-40 מיליון אירו ותפתח לנו דלתות באירופה"

"אנחנו מחפשים כבר הרבה זמן רכישות, אבל לפעמים קורה שאתה פשוט מכניס יד לקיטבג ומשהו יוצא. כך גם היה במקרה של הרכישה הזאת, כאשר היה שלנו שיתוף פעולה עם החברה-האם EADS, וגילינו דרכה את החברה שרכשנו", כך בתיאור "חצי צבאי", מסביר מנכ"ל תדיראן קשר , חזי חרמוני, את הנסיבות שהביאו את החברה לרכוש 75% מחברתEADS RACOMS הגרמנית תמורת 18 מיליון אירו.

אתמול, בעקבות פרסום מוקדם ב"גלובס", הודיעה תדיראן קשר על רכישת השליטה בחברה. בנוסף, לתדיראן קשר אופציה לרכישת 25% מהמניות הנותרות בחברה בידי EADS עד מארס 2006, כשהמחיר ייקבע על פי התוצאות הכספיות של החברה ב-2004, 2005.

RACOMS היא ספקית מערכות רדיו HF, שהתמחותה היא במערכות רדיו צבאיות וכן בפרוטוקולים ומודמים התואמים לתקנים האירופים ולתקני ברית נאטו. RACOMS גם משתתפת בתכנית ה-Euro-Radio, במסגרתה מפתחים צרפת וגרמניה רדיו תוכנה אירופי חדש. החברה הגרמנית מעסיקה כ- 85 עובדים ומכירותיה אשתקד הסתכמו ב-45 מיליון אירו. החברה גם פונה לשוק האזרחי, שם היא מפתחת מערכות תקשורת לרכבת האירופית המהירה TransRapid.

החברה-האם של RACOMS, EADS, היא החברה השנייה בגודלה בעולם לתעשיות ביטחוניות וחלל, כשהכנסותיה אשתקד הסתכמו בכ-29.9 מיליארד אירו.

חרמוני רואה ברכישת החברה הגרמנית מקפצה משמעותית לחדירת תדיראן קשר לאירופה, ומזכיר את הצלחת החברה האמריקנית של תדיראן קשר, טלהקום, שנרכשה ב-98` עם מחזור מכירות של 9 מיליון דולר, והשנה מכירותיה כבר יגיעו ל-70 מיליון דולר.

"אנחנו רואים את המהלך כסופר אסטרטגי, כיוון שאנחנו קונים חברה מהשורה הראשונה של התעשייה באירופה. היא תשמש, בין השאר, כפלטפורמה להעברת טכנולוגיה ישראלית לאירופה, וזאת מול מצב של כמעט ואקום באירופה בו נמצאה קודם תדיראן קשר. אנחנו נשביח את המוצרים הנמכרים באירופה על ידי החברה", אומר חרמוני.

וכשחרמוני מדבר על ואקום במכירות לאירופה הוא מתכוון לכך שנתח המכירות של תדיראן קשר לאירופה מגיע ל-6% בלבד מהמכירות.

- כיצד זה ישתנה עתה?

"אני מצפה בתוך תקופה לא מאוד ארוכה לנתח שוק של עשרות אחוזים במכירות לאירופה. החברה צפויה להוסיף לנו כבר ב-2004 מכירות של בין 30 ל-40 מיליון אירו, כשצריך לזכור שהיא היום רווחית".

- הצפייה היא באמת לקפיצה מהירה כפי שהתרחש בארה"ב עם טלהקום?

"בחברה הגרמנית אנחנו מצפים לעשות אפילו מינוף הרבה יותר גדול, כי מיצובה הרבה יותר דומיננטי כספק היחיד של צבא גרמניה של ציודHF לכוחות היבשה והאוויר, ויהיה לנו גם נוח דרכם לעבור למדינות נוספות באירופה. אנחנו נמנף את היכולת הטכנית, הפיתוחית והשיווק הבינלאומי שלנו, יחד עם הפלטפורמה שלהם. RACOMS מאוד מעורבת בשוק הקשר הטקטי ובפרוטוקולים של עיבוד אות דיגיטלי של אירופה הקלאסית".

- ומה לגבי חיזוק הקשר עם החברה האם EADS?

"הרכישה מהווה בסיס לשיתוף פעולה אסטרטגי עם EADS. הם מפתחים מערכות ענקיות ורוצים לצאת מייצור הציוד, ולכן המהלך הזה מאוד התאים להם. אנחנו בונים את עצמנו כשותף ציוד שלהם. הם מפתחים את מערכות השליטה והבקרה של צבאות אירופה וכשיזדקקו לציוד קשר ספציפי הם יפנו אלינו".

חרמוני מסכם ואומר, כי הרכישה הופכת את תדיראן קשר לחברה גלובלית, כיוון שהיא מחזיקה חברה-בת גם בארה"ב וגם בגרמניה, ובכך היא פותחת לפניה שווקים צבאיים בכל הגלובוס.