פרדי רובינסון מהמר על דור כימיקלים: מילומור רוכשת 30% מהחב' לפי שווי של 106 מיליון דולר

תהפוך שותפה לשליטה בחברה לצד משפחת דנקנר; מילומור תרכוש את המניות ישירות מבני המשפחה או מחברת ההשקעות אלרן

קבוצת דנקנר צפויה לצאת הערב עם הודעה דראמטית לפיה סיכמה על מכירת 30% ממניות דור כימיקלים לחברת מילומור של פרדי רובינסון. כך נודע ל"גלובס". העיסקה תשקף שווי של 106 מיליון דולר - קרי מילומור תשלם עבור המניות כ-32 מיליון דולר.

בעקבות השלמת העיסקה תהפוך מילומור שותפה בגרעין השליטה בדור כימיקלים לצד משפחת דנקנר. את המניות תרכוש מילומור ישירות מבני המשפחה או מחברת ההשקעות אלרן , במידה ותשלים עסקה לרכישת אחזקות הדנקנרים בחברות המשפחתיות. כיום מחזיקה משפחת דנקנר 62% ממניות דור כימיקלים.

חברת מילומור הנסחרת בשווי שוק של כ-257 מיליון שקל, פועלת בעיקר בתחומי הנדל"ן והתיירות. מדובר בחברה רווחית מאוד ועתירת מזומנים, כתוצאה מאחזקתה בקזינו בעיר היוונית לוטרקי, בו היא שותפה עם יגאל זילכה וחב' קלאב הוטל אילת של בובליל וחקשורי.

שלשום התברר כי מו"מ קודם, למכירת השליטה בדור לצביקה בארינבוים ובני שטיינמץ, לא יתורגם לכדי עסקה.

חברת וורלדגרופ, שבשליטת בארינבוים, הודיעה אתמול (ג') על הפסקת המגעים לרכישת השליטה בדור. שלשום, בתום פגישה של בארינבוים עם דני דנקנר, מבעלי השליטה בדור, התברר כי לא ניתן לגשר על הפער בין המחיר שמוכנים בארינבוים-שטיינמץ לשלם לבין התמורה שמבקשת משפחת דנקנר.

הפגישה בין הצדדים נערכה לאחר שבתחילת השבוע נמסר לבארינבוים-שטיינמץ, כי הדנקנרים דוחים את הצעתם לרכישת השליטה בדור לפי שווי חברה של 106 מיליון דולר (90 מיליון דולר מיידית ועוד 16 מיליון דולר בהתאם לביצועים עתידיים).

הצעת בארינבוים-שטיינמץ שיקפה שווי הגבוה בכ-30% משווי השוק הנוכחי של דור אך נמוך משמעותית מדרישת הדנקנרים לעסקה שתשקף שווי של 140-120 מיליון דולר לדור כימיקלים.

צביקה בארינבוים מסר אתמול, בעקבות הפסקת המגעים: "המו"מ עם דור מאחוריי והראש שלי כבר בעסקה הבאה. אני מאחל לחברה הצלחה". גורמים בשוק ההון העריכו היום כי סיבה מרכזית לפערי המחיר בין הצדדים היתה ההרעה הנמשכת בתוצאות פעילותה של דור, שהחלה לבוא לידי ביטוי בתוצאות הרבעון השני (בו דיווחה דור על הפסד של 8 מיליון שקל) וצפויה להמשיך ולהשפיע לרעה גם על דו"חות הרבעון השלישי .

הכוונה היא בעיקר לתוצאות החברה הבת טראופאן (51%), המרכזת את עיקר פעילותה של דור והיוותה את הבסיס לצמיחתה המהירה בשנים קודמות. טראופאן, המאגדת שורה של חברות אותן רכשה דור בשוק העולמי, עוסקת בייצור ושיווק יריעות פוליפרופילן רב שכבתיות המשמשות כחומר אריזה ועטיפה בתעשיית המזון, הטבק, הטקסטיל, התוויות ותעשיית האלקטרוניקה.

טראופאן, שפועלת באמצעות חברות בנות באיטליה, בלגיה, אוסטרליה, גרמניה, צרפת, דרום אפריקה ומכסיקו, דיווחה כי ההרעה בתוצאות הרבעון השני, נגרמה בשל ירידה בכמויות המכירה ועלייה חריגה במחירי חומרי גלם. בין הגורמים העיקריים שהשפיעו על תוצאותיה היו התמתנות קצב הרכישות של הלקוחות, תוך צמצום מלאים בציפייה לירידת מחירים קרובה, וכן התחזקות האירו מול שאר המטבעות שפגעה במכירות וברווחים של פעילות היצוא מאירופה.

דור, העוסקת בייצור ושיווק של חומרי גלם לתעשיות הכימיה והפלסטיקה, הפכה בשנתיים האחרונות מחברה קטנה לייצור ושיווק פורמלין ונגזרותיו, בשוק המקומי בלבד, לענק עולמי עם מחזור מכירות המסתכם ביותר מ-2.5 מיליארד שקל בשנה.

הקפיצה המרשימה במכירות הושגה בעיקר כתוצאה ממדיניות רכישות אגרסיבית שהוביל יו"ר החברה, צבי מור, ושהפכו את דור לחברה רב לאומית, המייצרת ומשווקת בחמש יבשות ומוכרת בכל העולם.

מסע הרכישות של דור מומן בעיקר באמצעות הלוואות שנטלה החברה, שהעלו את הוצאות המימון שלה במחצית הראשונה של השנה למעל 55 מיליון שקל (לעומת 10 מיליון שקל בלבד בתקופה המקבילה אשתקד). הוצאות אלו שחקו את הרווח התפעולי של החברה, כך שבמחצית הראשונה של השנה הציגה החברה רווח נקי של 1.5 מיליון שקל בלבד, לעומת 74 מיליון שקל במחצית המקבילה.

מכירת מניות השליטה בדור נועדה לאפשר לבני המשפחה להשלים את הרה-ארגון בעסקיהם, במסגרת עיסקת אלרן, שמועד סגירתה הנוכחי נקבע לסוף חודש דצמבר. ככל הידוע, חסרים כיום לאלרן כ-40 מיליון דולר לסגירת העסקה, שהיקפה עומד על כ-230 מיליון דולר (ומחירה גבוה בכ-50% ממחיר השוק של המניות הנרכשות).