רבעון חזק להזרע ג'נטיקס: הרוויחה 6.3 מיליון שקל וצמחה 10% במכירות

רמי דר, מנכ"ל החברה: "עיקר הגידול ברווח מיוחס לשיתוף ידע בינינו לבין בעלת השליטה בחברה ווילמורין" * הרווח התפעולי הסתכם ב-8.7 מ' ש' לעומת 2.7 מ' ש' ברבעון המקביל

חברת הזרע ג'נטיקס מציגה היום שיפור משמעותי בתוצאותיה לרבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל. החברה מדווחת היום על רווח נקי של 6.3 מיליון שקל, לעומת 525 אלף שקל בלבד ברבעון המקביל. השיפור ברווח בא לידי ביטוי ביתר שאת בתשעת החודשים הראשונים של השנה - 11.5 מיליון שקל, לעומת הפסד של כחצי מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

השיפור בתוצאותיה של הזרע מתחיל כבר בשורת המכירות שהסתכמו ב-65.1 מיליון שקל - צמיחה של כ-10% לעומת הרבעון המקביל. שיעור המכירות ליצור מכלל המכירות הסתכם ב-89% לעומת 87% ברבעון המקביל אשתקד. בחברה ציינו, כי הגידול במכירות נובע בעיקר מגידול במכירות זרעי העגבניות.

מכירותיה של החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו ב-187 מיליון שקל - צמיחה של 7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי של החברה מהמכירות עלה ברבעון השלישי ל-59.2%, לעומת 49.1% ברבעון המקביל אשתקד. בחברה ציינו, כי השיפור בשיעור הרווח הגולמי של החברה נובע בעיקר מהתייעלות בתהליכי ייצור, מגידול כמותי במכירות ומשיפור במרווחי המכירה. הוצאות התפעול של החברה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-29.7 מיליון שקל, בהשוואה להוצאות של 26.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.

רמי דר, מנכ"ל הזרע, ציין כי השיפור בתוצאות מיוחס בראש ובראשונה לשיתוף הפעולה של החברה עם בעלת השליטה בה - חברת ווילמורין. "מדובר בתאגיד שהוא השני בגודלו בעולם בתחום הזרעים, והידע שהחברה קיבלה עם רכישת השליטה על ידי וילמורין הוא בהחלט פאקטור חשוב בתוצאות המוצגות. חלק מהשיפור ברווחיות הגולמית של החברה מיוחס לשיפורים טכנולוגיים שביצענו ושמאפשרים לנו להקטין את ההפחתות שביצענו בגין מלאי מת שהיה בחברה. בנוסף, בזכות פיתוחים שערכנו ביחד עם ווילמורין בתחום זרעי העגבניות ייצרנו מוצרים חדשים ששיעורי הרווח עליהם גבוהים יותר מהזרעים האחרים".

הגידול במכירות לצד השיפור בשיעורי הרווח הגולמי מצד אחד, לעומת הגידול המינורי בשורת ההוצאות התפעוליות של החברה מצד שני, הביאו את הזרע לרווח תפעולי של 8.7 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת 2.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הנקי של חברת הזרע בכ-16.9 מיליון שקל, לעומת 2.9 מיליון שקל בלבד בתקופה המקבילה אשתקד.

השיפור ברווח התפעולי בא לידי ביטוי בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת שהסתכם בכ-16.7 מיליון שקל, לעומת 14 מיליון שקל ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים הסתכם התזרים מפעילות שוטפת בכ-26.1 מיליון שקל, לעומת 24 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

דר ציין, כי ברבעון הרביעי לא צפויה החברה לשחזר את הישגיה מהרבעון השלישי, שכן רבעון זה וזה שיבוא אחריו הם היסטורית רבעונים חלשים יותר, בעיקר בשל עונתיות. "כיום אנחנו עובדים על פיתוח זרעי עגבניות שעמידים בפני מחלת 'הצהובון האמיר'", אומר דר.

"מחלה זו מנוונת את הצמח וטרם נמצא לה פתרון. להערכתי, אנחנו נמצאים כיום לפני מספר חברות מובילות בעולם בכל הנוגע לפיתוח פתרון למחלה, וזרעים אלו בהחלט יכולים להיות חלק ממנוע הצמיחה של החברה בעתיד".

הזרע עוסקת בפיתוח גנטיקה ובמסחור זרעי ירקות וגידולי שדה.