נביעות משלמת על הערכות מוטעות של ההנהלה: פיטרה 60 עובדים והפחיתה שכר לנותרים

עלייה חדה ברווח התפעולי הרבעוני קוזזה בהוצאות מימון חריגות שנגרמו עקב ציפיות ההנהלה לפיחות בעקבות מלחמת המפרץ

בצל המגעים למכירת חלקו של משה פודהורצר בחברת טמפו לגיסו ז`ק בר, מפרסמת חברת המים המינרלים נביעות , שבשליטת פודהורצר והחברה המרכזית למשקאות קלים, דוחות משופרים לרבעון השלישי. החברה מציגה רווח תפעולי של 4.3 מיליון שקל לאחר שלושה רבעונים של הפסד תפעולי ורווח תפעולי של מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסותיה של נביעות ברבעון, הנחשב לחזק ביותר שלה (תקופת הקיץ), נותרו דומות לרבעון המקביל ועמדו על 62.2 מיליון שקל. הרווח הגולמי עמד על 43 מיליון שקל לעומת 42.5 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד, שיפור שנבע בעיקר מהמשך התייעלות במערך הייצור של החברה ומהוזלת התשומות הצמודות למט"ח. במקביל, קטנו הוצאות המכירה, השיווק, הנהלה וכלליות, באופן שישפיע אף הוא לטובה על העלייה, בשיעור של 330%, ברווח התפעולי.

מגמת השיפור התפעולי בתוצאות נביעות צפוי להימשך, על רקע הודעת החברה מספטמבר השנה, לפיה פיטרה 15% מכוח העבודה שלה - כ-60 עובדים אשר הצטרפו ל-30 עובדים שפיטרה החברה עוד קודם לכן. בד בבד, קיצצה נביעות 3%-5% משכרם של חלק מהעובדים הנותרים עד לתום שנת 2004.

במידה ולחברה יהיה רווח תפעולי בסוף השנה הבאה, יוחזר סכום הקיצוץ ובלבד שלא יעביר את החברה להפסד תפעולי. בנוסף הוחלט על קיצוץ בעלויות ספקים. בהודעתה של נביעות מספטמבר צויין כי עלות הפיטורים תסתכם ב-630 אלף שקל וכי החיסכון בעלויות כתוצאה מצעד זה ומפעולות נוספות יגיעו ל-7 מיליון שקל בשנה.

את השורה התחתונה בתוצאותיה של נביעות ברבעון "קילקלו" הוצאות מימון כבדות, שעמדו על 3.6 מיליון שקל ברבעון השלישי והקטינו את הרווח הנקי ל-767 אלף שקל, לעומת 57 אלף שקל ברבעון המקביל.

בסה"כ עמדו הוצאות המימון של נביעות בתשעת החודשים הראשונים של השנה על כ-11.7 מיליון שקל לעומת 548 אלף שקל בלבד בתקופה המקבילה. הוצאות המימון הסבו לחברה את רוב ההפסד לתקופה זו, שהסתכם בסכום דומה של 11.7 מיליון שקל הכפול מההפסד בתקופה המקבילה אשתקד.

נביעות מסבירה כי הוצאות המימון נבעו בעיקר בגין אופציות ועיסקאות מטבע עתידיות. לקראת המלחמה בעיראק צפתה הנהלת החברה כי עלול לחול פיחות נוסף וכתוצאה מכך נרכשו הגנות ומנגד נמכרו אופציות מכר. בעקבות הייסוף בשער הדולר מול השקל, גרמו עיסקאות אלה להוצאות המימון החריגות.