הנזיר שמכר את הספרים של כתר

שיפור משמעותי בתוצאות הוצאת הספרים של משפחת רשף, גם כתוצאה מהצלחת ספריו של רובין שארמה

הוצאת הספרים כתר , שבשליטת ארלדן של משפחת רשף הירושלמית, סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם הכנסות של 40.6 מיליון שקל, עלייה של 17% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ורווח נקי של 4.3 מיליון שקל - זינוק של כ-200%. ברבעון השלישי הציגה כתר הכנסות של 15 מיליון שקל, עלייה של 30%, ורווח נקי של 1.8 מיליון שקל, יותר מכפול לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

שורת ההכנסות בכתר הושפעה לטובה מהצלחתם הפנומנלית של ספרי רובין שארמה, הנמכרים ביותר בישראל כיום. מנתוני המכירות של ההוצאה לאור עולה, כי "הנזיר שמכר את הפרארי שלו" מכר כבר כ-115 אלף עותקים, "חוכמת המנהיגות" כ-32 אלף עותקים, ו"מי יבכה כשתמות" כ-15 אלף עותקים (תוך פחות מחודשיים).

אירוע נוסף שהשפיע לחיוב על מחזור המכירות הוא הסכם שנחתם בחודש אפריל עם המו"ל "גייל" מארה"ב, לפיו תעביר לו כתר את זכויות השיווק ברחבי העולם של אינציקלופדיה יודאיקה למשך 15 שנים. בתמורה קיבלה כתר דמי רשיון שימוש וחלק ממקדמות על חשבון תמלוגים מהמכירות. כן חתמה כתר על הסכם נוסף עם גייל לביצוע עבודת העדכון ועריכה מחדש של כל ערכי היודאיקה.

הרווח התפעולי של כתר בתשעת החודשים הראשונים של השנה עמד על 11% מהמחזור לעומת 7.5% בתקופה המקבילה. ברבעון השלישי אף עלה שיעורו ל-13.7%. החברה מציינת, כי השיפור ברווחיות נבע מייעול פעילות המפעל התעשייתי שבבעלותה, בעקבות הצטיידות במכונות חדשות ואיכותיות, וכן מייעול מערך ההוצאה לאור. שיפור חל גם בסעיף המימון, שם רשמה כתר הכנסות של 547 אלף שקל, לעומת הוצאות של 1.4 מיליון שקל בחודשים ינואר-ספטמבר 2002. שיפור זה הושג כתוצאה מרווח מני"ע סחירים לעומת הפסד אשתקד, שאליו נוספה שחיקת אשראי ללקוחות/ספקים.

כתר, מההוצאות הגדולות והמובילות בענף הספרים, פועלת באמצעות שני מרכזי רווח: הוצאה לאור ומפעל דפוס. החברה מדווחת על מאמצים רבים שהיא מייחדת לפיתוח ולייעול ההוצאה לאור והמפעל התעשייתי כדי לעמוד בתחרות ההולכת וגוברת. מתחילת השנה קלטה כתר את פעילות ההוצאה לאור, הלוגיסטיקה והשיווק של "ספריית מעריב".