מועצת הכבלים לבג"ץ: נבחן מחדש המגבלות על שידורי דת

זאת, כנגד קביעת מגבלות בנושאי דת בשידורים הקהילתיים, שנועדו למנוע שידורם של משדרים בענייני דת, שיש בהם השפעה לא הוגנת על הצופים

המועצה לשידורי כבלים ולוויין הודיעה היום (ד`), כי היא עומדת לבחון מחדש את סעיף 32 לכללים, הקובע מגבלות על תוכן השידורים בנושאי דת, מסורת ומורשת.

לעניין זה קיימים כללים מיוחדים בנושא שידורי דת, החלים על השידורים הקהילתיים. כך עולה מהודעה שמסרה פרקליטות המדינה לבג"ץ, בתגובה לעתירה שהגישו הרב אמנון יצחק וארגון שופר, שהוא עומד בראשו.

הרב יצחק ביקש לאפשר לו לשדר קלטת בשם "בר מצווה לשופר", במסגרת השידורים הקהילתיים של ערוצי זהב.

המדינה החלה לבחון את הסוגייה, ועוד קודם שהחליטה, עתר הרב יצחק לבג"ץ. לאחר הגשת העתירה, התקבלה החלטה, שאיפשרה את שידורי שתי הקלטות במגבלות מסוימות.

הרב יצחק עתר שוב לבג"ץ, לאחר ההחלטה, בבקשה לשדר את הקלטות ללא מגבלות. המדינה מסבירה באמצעות עו"ד אבי ליכט, כי המועצה לשידורי כבלים ולוויין החליטה על מגבלות בנושאי דת בשידורים הקהילתיים, על-מנת למנוע שידורם של משדרים בענייני דת, שיש בהם השפעה לא הוגנת על הצופים, בעיקר על ילדים ונוער.

ההחלטה גם מבקשת למנוע זלזול באמונות של אחרים, קידום דעות פוליטיות מסוימות או גיוס תרומות. אלא שמאז הוגשה העתירה הראשונה - אשתקד התקבלו ארבעה פסקי דין בבג"ץ, בכללם פסק הדין המאשר את הקרנת הסרט ג`נין ג`נין.

לאור פסקי הדין ולאור חלוף הזמן, עומדת המועצה להתייעץ עם משרד המשפטים בנושא, ולבחון מחדש את עמדתה.

לאור האמור מבקשת המדינה דחייה נוספת בדיון שיאפשר זאת. (בג"ץ 8638/02).