בעקבות הפיצול בין בייטס לסאצ'י אנד סאצ'י: באומן-בר-ריבנאי יפסיק לייצג את סוכנות הפירסום בייטס

בייטס עומדת לבחור משרד פירסום חדש בישראל; בין המתמודדים על ייצוגה: גליקמן-נטלר-מייזלר וזרמון

הסכם הייצוג, שנחתם לפני כ-4 שנים בין סוכנות הפירסום הבינלאומית בייטס ובין באומן-בר-ריבנאי, עומד להסתיים. זאת, עקב עסקת הפיצול בין החברות האחיות בייטס וסאצ'י אנד סאצ'י, שאף היא מיוצגת בבאומן-בר-ריבנאי. כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע, כי נציגי הסוכנות עומדים לבחור משרד חדש בארץ לשם התקשרות על בסיס הסכם ייצוג. בסוכנות בייטס הטילו על באומן-בר-ריבנאי לסייע בבחירת משרד פירסום אחר, שימשיך בייצוגם לאחר הפסקת ההתקשרות. 3 משרדי פירסום מתמודדים על ייצוגה, ביניהם גליקמן-נטלר-מייזלר וזרמון.

סאצי' אנד סאצ'י ובייטס היו עד לאחרונה חברות בנות בחברת האחזקות קורדיאינט. לשתי החברות חברת תכנון ורכישת מדיה משותפת מהגדולות באירופה, זניט.

במסגרת הפיצול, שחל ב-13 בדצמבר 97', ניתנה ארכה לכל סוכנויות הפירסום שמייצגות את בייטס וסאצ'י אנד סאצ'י למצוא פיתרון הולם לכל אחד מהחברות.

שני מותגים אלה מתפצלים למשרדים שונים במדינות בהן הם מיוצגים במשרד אחד, כפי שהדבר קיים ברוסיה ובמדינות אחרות במזרח אירופה. הפיצול מתקיים גם במשרדים שנמצאים בבעלותם המלאה המשותפת של שתי הסוכנויות הבינלאומיות.

במשרד באומן-בר-ריבנאי החליטו להמשיך את הסכם הייצוג עם סאצ'י אנד סאצ'י על פני המשך ההתקשרות עם בייטס. החלטה זו באה על רקע מערכת היחסים העמוקה שיש למשרד עם הלקוח המרכזי של סאצ'י אנד סאצ'י - פרוקטר אנד גמבל, המפרסם בישראל (על פי ההערכות) בהיקף של כ-15 מיליון דולר, ומרכז את כל רכישת המדיה במשרד באומן-בר-ריבנאי.

"אנו רואים את המשך דרכנו עם סאצ'י אנד סאצ'י", אמר בתגובה ל"גלובס" יורם באומן, מנכ"ל המשרד, "יכולתי להחליט שאני הולך עם בייטס, אך המחוייבות שנוצרה דרך פרוקטר אנד גמבל ומערכות החיבור האישיות יצרה מצב בו היינו צריכים להחליט, והחלטנו להמשיך עם סאצ'י".

במהלך השנה האחרונה נשקלה במשרד באומן-בר-ריבנאי האפשרות להקים משרד פירסום נפרד, בראשו יעמוד אחד השותפים, שיקבל עליו את ייצוג בייטס. אולם מאחר ומשמעות הדבר היתה ויתור על אחד השותפים במשרד באומן-בר-ריבנאי - הוחלט לגנוז את הרעיון. כמו כן, התקיימו מגעים עם משרדים בינוניים שונים למטרת רכישה, אולם גם כיוון זה נזנח, לאחר שהתקבלה החלטה אסטרטגית להתמקד במשרד אחד מרכזי, ולא לבזר משאבים ניהוליים.

בייטס מחפשים

סוכנות בייטס עומדת לבחור משרד פירסום חדש בישראל. הסוכנות מחפשת משרד בעל תשתית ותרבות ארגונית ההולמת את תרבותה של בייטס, סוכנות המאופיינת בצביון של יסודיות, רצינות, והשקעה רבה במחקר ואסטרטגיה.

בין התקציבים שמיועדים בעתיד לעבור למשרד שיחתום על הסכם אפיליאיישן עם בייטס, נמנים: סיאט - תקציב אירופאי גלובאלי של הסוכנות, ו-BAT (לאקי סטרייק, בנסון אנד הדג'ס), שנחשב המותג הגדול ביותר של הסוכנות. עוד בין לקוחות הסוכנות: חיתולי האגיס, DHL, קונצרן המזון CPC, אנרג'ייזר, יורופרקאר, קונצרן התרופות פרמציה-אפג'ון, הופמן לרוש ועוד.

היקף התקציבים העולמיים של בייטס הוא 7 מיליארד דולר. הסוכנות, שלה 180 שלוחות בעולם, מדורגת בשוק העולמי במקום ה-12. סוכנות סאצ'י אנד סאצ'י מדורגת במקום ה-10, עם היקף תקציבים עולמי של 7.5 מיליארד דולר, ולה כ-200 משרדי פירסום ברשת