ש.א.פ מממשת: בלחץ דיסקונט מכרה קומה בבית משרדים ב-2.4 מיליון דולר

נמכרה ב-20% פחות משוויה עקב לחץ לביצוע מהיר; כעת חובות החברה לבנקים: 49 מיליון שקל

חברת הבנייה ש.א.פ מימשה נכס מסחרי כדי לשפר את נזילותה. החברה מכרה לחברת גנות-עמיר אחזקות, בשליטת משקיעים מארה"ב, את הקומה המסחרית בבית המשרדים שלה בר"ג ב-2.4 מיליון דולר. המכירה נעשתה במחיר הנמוך ב-20% משווי הנכס, משום שבנק דיסקונט המליץ למכור את הנכס במהירות.

הקומה המסחרית היא בת 750 מ"ר, ברחוב היצירה 3, במיתחם הבורסה בר"ג. השמאי יוסף זרניצקי, מטעם ש.א.פ, והשמאי אחיקם ביתן, מטעם גנות-עמיר, העריכו בנפרד, ששווי הקומה 2.9 מיליון דולר - 3,900 דולר למ"ר.

הקומה המסחרית נמכרה במחיר נמוך ב-20% מהערכות השמאים, כדי לאפשר מכירה מהירה.

ש.א.פ חייבת לבנק דיסקונט כ-15 מיליון שקל, ולבנק יש שיעבוד ראשון על הקומה המסחרית. תמורת המכירה הועברה לבנק דיסקונט, להקטנת החוב לבנק. ש.א.פ יוצגה בעיסקה בידי משרד עוה"ד דנציגר-קלגסבלד, וגנות-עמיר יוצגה בידי משרד חי-ברוטפלד.

הקומה מושכרת לששה שוכרים, בעיקר מסעדות, בהן מקדונלד'ס וננדוס בדמי שכירות של 30 דולר למ"ר לחודש או 8% מהמחזור. העיסקה תתן לגנות-עמיר תשואה של 12.5% על הנכס, בחוזים לטווח בינוני.

לפני כ-3 חודשים פורסם כי ש.א.פ היתה במה שתואר כ"קשיי נזילות קלים", ויצאה מהם, בין היתר על-ידי כך שקיבלה מאזורים מקדמה של 2 מיליון שקל על חשבון בנית דירות, כקבלן מבצע, באיזורי חן ובגדרה.

ש.א.פ חייבת לבנקים 60 מיליון שקל - 45 מיליון שקל לבינלאומי ו-15 מיליון שקל לדיסקונט. החברה עשתה באחרונה הסדר חובות עם הבינלאומי, וכאמור הקטינה את החוב בדיסקונט.

גנות-עמיר אחזקות נמצאת בשליטת חברת אנזו האמריקנית, 80%, הנמצאת בבעלות שווה של רמי עמיר ורון אליעזר. ש.א.פ נמצאת בבעלות האחים אהרון ודני פז.

אהרון פז ונציגי גנות-עמיר אישרו אתמול (ב') ל"גלובס" את פירטי העיסקה.