חברת כנס אינטרנשיונל מבקשת עיון מחדש בהחלטת ביהמ"ש שלא לעקל כספי הרשות הפלשתינית

הבקשה הוגשה לאור שינוי נסיבות מהותי, אשר חל מאז מתן ההחלטה, בה קבע ביהמ"ש, כי הבקשה נדחית מאחר שבשלב זה אין חשש להברחת כספים שממילא אינם מועברים ע"י האוצר לרשות

חברת כנס אינטרנשיונל - אירגון קונגרסים, הגישה היום (ג`) לביהמ"ש המחוזי בת"א בקשה לעיון מחדש בהחלטת בית המשפט ממאי השנה, הדוחה את בקשתה להטיל עיקול זמני בסך 25 מיליון שקל על כספי הרשות הפלשתינית, המוחזקים בידי משרד האוצר.

הבקשה הוגשה לאור שינוי נסיבות מהותי, אשר חל מאז מתן ההחלטה, בה קבעה השופטת יהודית שיצר, כי הבקשה נדחית מאחר שבשלב זה אין חשש להברחת כספים שממילא אינם מועברים ע"י האוצר לרשות.

לדברי המבקשת שהגישה נגד הרשות במאי השנה תביעה כספית - כיום, בניגוד למצב העובדתי בעת מתן ההחלטה, הכספים שהוחזקו ע"י המדינה הועברו לרשות הפלשתינית, למעט הכספים שכבר עוקלו ועל כן אין עוד בידי המדינה כספים שיספיקו לצורך מימוש פסק הדין שיינתן לטובת המבקשת. וזאת בהעדר הליך הוצאה לפועל בשטחי הרשות ובהעדר נכסים של הרשות מהם ניתן יהיה להיפרע.

בבקשה נאמר, כי על-פי הודעת המדינה היום מוטלים עיקולים זמניים בסך מיליארד שקל על כספי הרשות הפלשתינית המוחזקים אצל המדינה, בעוד קצב הגבייה החודשי עומד על 150 מיליון שקל.

החברה טוענת עוד, כי בהעדר מתן צו עיקול, גם אם קצב הגבייה החודשי יימשך ואין כל ודאות לכך באשר עתיד היחסים בין המדינה לרשות לוטה בערפל - הרי שהסכום החודשי המוחזק בידי המדינה לא יספיק לכסות את כלל העיקולים ובכך מתקיים יסוד ההכבדה הנדרש לצורך קבלת העיקול הזמני.

אשר על כן , מבקשת כנס אינטרנשיונל אירגון קונגרסים באמצעות עורכי הדין כרמית בר-און ועמית דר להוציא צו עיקול זמני על כספי הרשות המוחזקים במשרד האוצר בסך 25 מיליון שקל.

(ת.א. 1587/03).