ביהמ"ש החליט שלא לדחות ולא למחוק על הסף תביעה נגד מכון התקנים בסך של יותר ממיליון ש'

התובעים - קבלני הבניין נסים ויצחק שעשוע; הטענה: המכון פעל ברשלנות בכך שאישר כתקינה מעלית שהוזמנה על ידם מחב' מעליות טל לשם התקנתה בבניין שבנו עבור עצמם ועבור אחרים

שופט בית המשפט המחוזי בת"א דן ארבל דחה בקשת רשות ערעור של מכון התקנים על החלטת בית משפט השלום שלא לדחות או למחוק על הסף תביעה בלתי שגרתית בסך של למעלה ממיליון שקל שהוגשה נגד מכון התקנים על ידי קבלני הבניין האחים נסים ויצחק שעשוע.

האחים שעשוע טענו בתביעה שהגישו באמצעות עוה"ד רענן בר-און וורד כהן, כי מכון התקנים פעל ברשלנות בכך שאישר כתקינה מעלית שהוזמנה על ידם מחברת מעליות טל לשם התקנתה בבניין שבנו עבור עצמם ועבור אחרים.

לדבריהם על פי חוות דעת מומחה מטעמם המעלית אינה תקינה לשימוש ואף מסוכנת ועל כן יש לפצותם בגין העדר האפשרות לעשות שימוש במעלית.

עוד טענו האחים שעשוע כי באישורו את המעלית גרם מכון התקנים לכך שיצרן המעליות מסרב לתקן את המעלית בהסתמכו על האישור של מכון התקנים.

השופט ארבל ציין בהחלטתו לדחות את בקשת הרשות לערער על החלטת בית משפט השלום כי הוא אינו משוכנע שבמקרה הנדון אין כל עילת תביעה ולדעתו המקרה שבפניו הוא מסוג העניינים שמוטב כי יתבררו עד תומם.

השופט חייב את מכון התקנים בתשלום הוצאות בסך 5,000 שקל.

(בר"ע 2166/03)