הוצאות מימון כבדות גרמו לגבור ספורט הפסד של 22.8 מיליון ש'

גבור אלפא, שהרוויחה 3.3 מיליון ש' ברבעון המקביל, סיימה את הרבעון השלישי באיזון

הוצאות המימון הכבדות המשיכו להעיק על קבוצת גבור ספורט גם ברבעון השלישי של השנה וגרמו לה להפסד של 22.8 מיליון שקל. החברה, אשר נשלטת על ידי רועי גיל ואיתן אלדר, רשמה ברבעון השלישי של השנה הוצאות מימון של 21.1 מיליון שקל, שמשקפות בעיקר את הריביות הגבוהות שניגבו ממנה בעקבות החריגה ממסגרות האשראי שלה בבנקים.

עם זאת, החברה אמורה לחתום בחודשים הקרובים על הסכם מימון כולל עם נושיה, במסגרתו יימחקו הבנקים ובעלי אגרות החוב, חוב בהיקף של 132 מיליון שקל מתוך סך חוב של 724 מיליון שקל. מחיקת חובות זו תביא את החברה לרמת הוצאות מימון נמוכה משמעותית מכפי שמשתקף בדו"חות הכספיים שלה ברבעון השלישי ואשר תעמוד על 5-3 מיליון שקל בלבד.

בנוסף להוצאות המימון הגבוהות, הושפע ההפסד של החברה ברבעון השלישי מהרווחיות הנמוכה שרשמה חברת גרבי גבור ספורט, אשר נשלטת על ידי קבוצת גבור. תרומתה של זו לרווח הנקי של הקבוצה הסתכמה ב-100 אלף שקל בלבד ברבעון השלישי לעומת תרומה של 3.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. בחברה ציינו שהירידה ברווח מיוחסת למספר עסקאות שנדחו לרבעון הרביעי של השנה וברבעון הבא תראה החברה חזרה לרווחיות.

ירדן השקעות המשיכה, גם ברבעון השלישי, לתרום תרומה נכבדת להפסדי החברה. ברבעון השלישי גרמה ההחזקה בירדן להפסד של 5.7 מיליון שקל. החזקתה העיקרית של ירדן הינה ב-24.04% מהון המניות של חברת הכשרת היישוב, אחזקה שהסבה לקבוצת גבור הפסדי עתק. נכון להיום רשומה האחזקה במניות הכשרת היישוב בספריה של ירדן לפי שווי של 110.2 מיליון שקל וזאת לעומת שווין בשוק בסוף הרבעון השלישי אשר עמד על 60.5 מיליון שקל. עם זאת שווי השוק של ההשקעה כיום עומד על 104.5 מיליון שקל כך שבינתיים לא צריכה החברה לבצע הפחתות נוספות.

חברה נוספת שגרמה להפסד בקבוצה הינה חברת גבור נדל"ן . זו גרמה להפסד של 5.5 מיליון בקבוצה לעומת הפסד של 3.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. גם חברת ב.ס.ר הנדסה לא הייתה רווחית ברבעון השלישי ותרמה הפסד של 1.7 מיליון שקל לקבוצה, כמו גם ההחזקה בדי.סי.אל טכנולוגיות שהסבה לחברה הפסד של 300 אלף שקל ברבעון השלישי.

חברת אי.אם.אס דווקא תרמה לרווחי החברה כ-1.1 מיליון שקל ברבעון השלישי. בגבור ציינו שמאמצע הרבעון השני של השנה הורגשה עלייה בביקושים למוצריה של אי.אם.אס, ביקושים שהביאו אותה לסיים את הרבעון השלישי עם רווח של 2 מיליון שקל לעומת הפסד של 4.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

נכון לסוף הרבעון השלישי של השנה לגבור ספורט גירעון בהון העצמי בהיקף של 164.1 מיליון שקל לעומת גירעון בהון העצמי בהיקף של 67.7 מיליון שקל, ואשראים לזמן קצר מבנקים בהיקף של 447.8 מיליון שקל, שכן מרבית האשראים הועברו לפירעון מיידי עם התמוטטותה של הקבוצה. יש להניח שעם גיבושו של הסדר הנושים בקבוצה, יימחק מרבית הגירעון בהון העצמי, שכן מחיקת החובות תוכר ברווח, הוצאות המימון של החברה ירדו בצורה משמעותית ובמידה ויירשם שיפור בתוצאותיהן של החברות הבנות, יש סיכוי שעוד נראה את קבוצת גבור מאוזנת אי שם בשנת 2004.