עובדי המכס ממשיכים בעיצומים חריפים: כל המזוודות בנתב"ג נבדקות

ההסתדרות והאוצר מחדשים את המו"מ * לנתב"ג לא צפויות להכנס היום טיסות רבות ועל כן החרפת העיצומים תורגש באופן מועט

עובדי המכס בכל נמלי היום והאוויר ממשיכים גם היום בעיצומים חריפים: בנמל התעופה בן גוריון נבדקות כל מזוודות הנוסעים ובמשרדי המכס מעכבים שחרור סחורות יבוא ויצוא. בתחום היבוא הופסק שחרור הסחורות לחלוטין, למעט מוצרים כגון תרופות , סחורה מתכלה ומוצרים המוגדרים כבעלי חשיבות הומניטרית כגון עגלות נכים.בתחום היצוא מעכבים שחרור 50% מהסחורות.

אתמול אחה"צ החלו עובדי המכס בעיצומים חריפים בשדה התעופה והחלו לבדוק את מזוודות כל הנוסעים באופן מדוקדק, דבר שגרם להווצרות פקקים עצומים בשדה. בשעות הלילה הקלו העובדים את העיצומים, אך הבוקר שבו והחריפו אותם.

לנתב"ג לא צפויות להכנס היום טיסות רבות ועל כן החרפת העיצומים תורגש באופן מועט, ואולם מחר (ה) צפויה כניסת טיסות רבות בהפרשי זמן קטנים ועל כן העיצומים יביאו שוב לפקקים מאסיביים.

יו"ר ועד העובדים אבי אדרי אמר לגלובס כי "אנו ממשיכים בעיצומים חריפים משום ששום דבר לא השתנה במשך 60 יום שבהם נקטנו בעיצומים רגילים. אני חושב שגובה הלהבות קובע מאוד כאשר נכנסים למו"מ ולכן כנראה אין ברירה אלא להמשיך בדרך מיליטנטית. אנו לא חוששים גם מצווי ריתוק והם לא ירתיעו אותנו . אם זה הכלי שלהם נדע להתמודד גם אתו".

צוותי ההסתדרות והאוצר יחדשו מחר (ד) את המו"מ לאחר שהודיעו לביה"ד הארצי לעבודה על התקדמות מסוימת במגעים שניהלו. המו"מ יחוד ב-3 הצוותים שנקבעו בתחילת המו"מ קרי צוות הפנסיה, צוות עובדי המדינה וצוות השינויים המבניים במשק. הצוותים ייפגשו ביומיים הקרובים ובשובע הבא צפויה כנראה פגישה בין פרץ ונתניהו.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות שלמה שני אומר לגלובס "אני חייב להיות זהיר בהגדרות על התקדמות ואני יכול רק לומר שהיו שיחות ונבחנו אפשרויות אך הפערים בינינו לבין האוצר עדיין גדולים מאוד".