צ'רנוי במגעים לקניית 50% מפרויקט המידרחוב בנחלת בנימין ב-9 מיליון ד'

היזמים שפייזר ושלמה לחי מעוניינים למכור מחצית מהפרויקט בשל חובות לבנק לפיתוח התעשייה

איש העסקים מיכאל צ'רנוי מנהל מגעים לרכישת 50% מפרויקט המידרחוב ברחובות נחלת בנימין, רמב"ם והתבור במרכז ת"א, ב-9 מיליון דולר.

הפרויקט ובו 7 בניינים לשימור ובנייה מחודשת, נמצא בבעלות רות שפייזר ושלמה לחי. היזמים מתקשים להמשיך בתוכניות הבנייה והפיתוח, בשל חובות של 24.5 מיליון דולר לבנקים, בעיקר לבנק לפיתוח התעשייה.

נציגו של צ'רנוי כבר ביקר בפרויקט והוא מנהל שיחות עם היזמים. שפייזר ולחי רכשו את הבניינים בהדרגה, בשנים האחרונות, לדבריהם בהשקעה של 17 מיליון דולר הון עצמי. בנוסף, נטלו השניים הלוואות בנקאיות.

שני היזמים מתקשים לבנות ולפתח את השטח בשל המיתון בענף ועתה הם מבקשים למכור 50% תמורת חלק יחסי מהשקעתם בתוספת לפרמיה. היזמים, וכן נציגו של צ'רנוי, אישרו את פרטי הידיעה.

חברת אזורים, מקבוצת גנדן, ניהלה באחרונה מו"מ על עיסקה בה תשקיע 18 מיליון דולר בשיפוץ ובניית הבניין המוביל, "בית העמודים", ברחוב רמב"ם 16-12 בת"א, האמור להפוך למלון סוויטות. העיסקה לא יצאה לפועל בשל התנגדות הבנק לפיתוח התעשייה.

במקביל, מנהלים שפייזר ולחי מגעים למכירת עד 50% מהפרויקט לקבלן והיזם דוד יפרח מאשקלון, שבנה בעבר דירות יוקרה בת"א. כן מתנהלים מגעים עם היזם עדי גאסט משוויץ.

מו"מ התנהל גם עם שלמה גרופמן, מנכ"ל קרן ההשקעות הישראלית-אמריקנית פייר, שרכשה באחרונה מגרשים לבניית מאות דירות בת"א, גבעתיים, פתח תקווה וראשל"צ.

על-פי הערכות שמאים, יהיה צורך בהשקעה של 33 מיליון דולר לשיפוץ 7הבניינים ולבניית דירות על הקרקע הצמודה. תמורת המכירות נאמדת בכ-105 מיליון דולר.

בית המשפט המחוזי בת"א דן בימים אלו בבקשה של הבנק לפיתוח התעשייה למנות כונס נכסים לפרויקט בשל החובות.

לחי ושפייזר ביקשו השבוע לדחות את המשך הדיון לחודש לפחות, כדי לאפשר להם לסכם עיסקה עם אחד המתעניינים.