המבקש הורשע ב-2001 עפ"י הודאתו בביצוע עבירות על חוק התכנון והבניה, ומבקש משפט חוזר

טוען שבידיו ראיות שבכוחן לשנות את תוצאות המשפט, וכי במהלך המשפט, בו לא היה מיוצג, לא טרחו להסביר לו את ההליכים ואת זכויותיו

תקיפה בחרב

המבקש הורשע בעבירה של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות. הוא בא לדירת המתלונן, כשבידו חרב, רדף אחרי המתלונן והנחית מספר פעמים על גופו את החרב. הרשעתו אושרה ע"י בית המשפט העליון. במקביל הגיש המבקש קובלנה פלילית כנגד המתלונן, בעילת תקיפה, שנדחתה על הסף מכוח השתק פלוגתא. כעת מבקש המבקש לקיים משפט חוזר בעניינו, בטענה כי בידיו ראיות חדשות. הנשיא ברק דחה את הבקשה. הראיות המוצגות על ידי המבקש אינן חדשות והמבקש חוזר על טענות עובדתיות שנדונו במשפטו ונדחו לגופן.

(מ"ח 7230/03)

בקשת סרק

המבקש הורשע בשנת 01' על פי הודאתו בביצוע שתי עבירות לפי חוק התכנון והבניה. כעת מבקש הוא לקיים משפט חוזר בעניינו, בטענה שבידיו ראיות שבכוחן לשנות את תוצאות המשפט, וכי במהלך המשפט, בו לא היה מיוצג, לא טרחו להסביר לו את ההליכים ואת זכויותיו. השופט אדמונד לוי דחה את הבקשה, בקובעו כי עסקינן "בבקשת סרק". מעבר לכך שהמבקש היה מיוצג עובר להודאתו, הרי שהוא לא פירט בבקשתו את עיקרי הגנתו (מי ביצעו, תחתיו, את עבירות הבנייה, את זהות המשתמשים במבנה) ולא את הסיבה בגינה בחר מלכתחילה ליטול על עצמו את האחריות לביצוען של עבירות שאחרים ביצעו.

(מ"ח 7095/03)