נמשך האירגון מחדש בבי.או.אס: אדיב ברוך מונה למנכ"ל

ברוך שימש סגן נשיא למחקר ופיתוח בחברת נס; המנכ"ל הפורש, ישראל גל, ימונה למנהל חברת הבת בוסקום

תהליך האירגון מחדש בבי.או.אס נמשך: אדיב ברוך מונה לנשיא ומנכ"ל. התהליך החל לפני כחצי שנה כאשר שאדוארד קוקרמן, הפך ליו"ר בי.או.אס, זאת לאחר שקרן קטליסט הפכה לבעלת המניות הגדולה בחברה. החברה הודיעה שאדיב ברוך ימונה למנכ"ל ולנשיא החדש של החברה, במקומו של ישראל גל. בתפקידו הנוכחי, ברוך הוא סגן נשיא לפיתוח עיסקי בחברת שירותי התוכנה נס. ברוך הגיע לנס דרך חברת IPEX בה היה שותף, ואשר נרכשה על ידי נס. ברוך מכהן גם כיו"ר יחידת ההיי-טק והטלקום במכון הייצוא הישראלי.

גל לא יעזוב את החברה ויהפוך למנכ"ל החברה הבת בבעלות מלאה, בוסקום, שמרכזת חלק נכבד מפעילותה של בי.או.אס וכדירקטור בחברה. גל ממשיך להחזיק בכ-15% ממניות החברה.

קרן ההון סיכון קטליסט, שמנוהלת על ידי אדוארד צוקרמן ובועז הראל, רכשה באפריל השנה 8.3% מהון מניות חברת בי.או.אס בעלות של 592 אלף דולר והפכה את קטליסט לבעלת המניות הגדולה בבי.או.אס, עם 24.9% ממנה.

בי.או.אס מפתחת פתרונות טלפוניה מקצה לקצה מבוססי IP, אשר מיועדים ל-Call Center ולארגונים קטנים ובינוניים. בי.או.אס, שנסחרת לפי שווי שוק של 10 מיליון דולר בלבד, מעונינת לגייס בהנפקה כ-4-3 מיליון דולר, ולשם כך היא מנהלת מו"מ עם מספר גופי השקעה וגופים מוסדיים. לבי.או.אס יש בקופה מזומנים והשקעות לזמן קצר בכ-5.3 מיליון דולר, וברבעון האחרון היא חזרה לייצר מזומנים.

כחלק ממהלך הרה ארגון, שעצר את דימום המזומנים, סגרה החברה משרדים בחו"ל והקטינה את צוות הפיתוח. הכנסות החברה ירדו משמעותית על רקע סגירת החברה הבתPIS , פאסיפיק אינפורמיישן האמריקנית, שריכזה את הפעילות המסחרית בארה"ב. בפועל, אחרי חיסול הפעילות של פאסיפיק מלפני מספר חודשים, עיקר הפעילות של בי.או.אס מתרכז בחברה הבת בוסקום אותה כאמור ימשיך לנהל גל.

הכנסותיה של בי.או.אס ברבעון השלישי הסתכמו בכ-1.3 מיליון דולר, מתחת להכנסות הרבעונים הקודמים, אבל אז כאמור נכללו תוצאות פאסיפיק בתוצאות. ההפסד התפעולי ברבעון הסתכם בכ-250 אלף דולר, אבל בשורה התחתונה, בגלל הכנסות חד פעמיות והכנסות מימון, הרוויחה החברה כ-600 אלף דולר.