ג'ונסון אנד ג'ונסון מקימה קרן להשקעות בטכנולוגיות רפואיות עם פולריס ואומגה

ג'ונסון אנד ג'ונסון רכשה לפני כשנה את חברת ביוסנס הישראלית תמורת 400 מיליון דולר במניות

חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון חתמה על הסכם להקמת מיזם משותף עם קרנות הון סיכון פולריס ואומגה. המיזם המשותף, לפיד מדיקל ונצ'ר, ישקיע בחברות ישראליות בתחום הרפואי. כך מסר חמי פרס, מנכ"ל משותף בפולריס.

פרס הוסיף, כי ההון שעומד לרשות המיזם המשותף נובע מההון של כל חברה בנפרד. לאומגה הון הנאמד ב-100 מיליון דולר. לפולריס 125 מיליון דולר, ולג'ונסון אנד ג'ונסון מאות מיליוני דולרים. שלושת הגופים יממנו במשותף את עלויות המיזם המשותף וההשקעות המשותפות יתבצעו בחברות בחלקים שווים. במקביל תתאפשר השקעה נפרדת של כל קרן בחברות אחרות ללא קשר למיזם המשותף.

ג'ונסון אנד ג'ונסון פועלת באמצעות זרוע הון סיכון של החברה, על פי מודל פעילות בארבעה מיזמים משותפים אחרים באירופה ובארה"ב. פרס הוסיף, כי המיזם המשותף הוא הראשון מסוגו בישראל והכניסה הראשונה של החברה לפעילות בתחום זה בישראל. החברה המשותפת מנוהלת על ידי רות אלון, שפעלה בארה"ב בהשקעות בתחום הרפואי בבנקים להשקעות וכיועצת לחברות בעמק הסיליקון.

הקרנות פולריס ואומגה נמצאות בבעלות כלל תעשיות, קבוצת מרשל באטלר מארה"ב ו-BNP (בנק נשיונל דה-פריז). לפיד בוחנת כיום הזדמנויות עיסקיות בשטח הרפואי, ועומדת להשקיע באחת מהן בשבועות הקרובים. בחינת ההזדמנויות מבחינה מדעית, טכנולוגית ושיווקית נעשית במשותף בין הצדדים, בכלל זה תהליך הדיו-דליג'נס ובניית העיסקות.

הלל מילוא, מנכ"ל אומגה, פרס ורמי קליש, מנכ"לים משותפים בפולריס, מסרו, כי הם צופים השקעות בסך עשרות מיליוני דולרים בשנים הקרובות. ג'ונסון אנד ג'ונסון השקיעה כ-300 מיליון דולר ב-80 חברות משנת 1990.

כזכור רכשה ג'ונסון אנד ג'ונסון את חברת ביוסנס הישראלית לפני כשנה תמורת כ-400 מיליון דולר במניות