נתניהו הביא לאישור הממשלה מינוי בן-לולו ליו"ר חברת הגז

צפויה תמיכת הממשלה במינוי, למרות החלטתה של ועדת רביבי לפסול את המינוי, בטענה לזיקה פוליטית בין נתניהו לבין בן-לולו

שר האוצר, בנימין נתניהו, הביא היום (א') לאישור הממשלה את מינויו של שלמה בן-לולו, לשעבר ראש עיריית בית-שאן, לתפקיד יו"ר דירקטוריון החברה הממשלתית החדשה שתטפל בפרויקט הולכת הגז הטבעי. ההצבעה תתקיים בשבוע הבא.

צפויה תמיכת הממשלה במינוי, למרות החלטתה של ועדת רביבי לפסול את המינוי, בטענה לזיקה פוליטית בין נתניהו לבין בן-לולו. ועדת רביבי דנה בנושא פעמיים, והחליטה שלא לקבל את הצעת נתניהו.

בראש ועדת רביבי עומד השופט בדימוס יצחק רביבי. הוועדה אחראית על מינוי מנהלים ודירקטורים לחברות הממשלתיות.

שר האוצר, בנימין נתניהו, הביא לראשונה לאישור הממשלה מינוי שנפסל על-ידי הוועדה לבדיקת כשירות מינויים בחברות הממשלתיות. נתניהו זעם על שוועדת רביבי לא אישרה את המינוי. אין תקדים לכך ששר מביא לאישור הממשלה מינוי שפסלה ועדת רביבי, ומדובר ב"הכרזת מלחמה" של נתניהו נגד ועדת רביבי.

על-פי הסיכום עם שר התשתיות, יוסף פריצקי, אמור נתניהו למנות את יו"ר חברת הגז הטבעי, בעוד שפריצקי אמור למנות את מנכ"ל החברה בתום מכרז המתנהל בימים אלה.

כפי שפורסם, ועדת רביבי לא אישרה בימים האחרונים ארבעה מינויים בכירים שהציע נתניהו: בן-לולו - ליו"ר חברת הגז; שי בזק - ליו"ר החברה לפיתוח חוף אילת; יוסי אחימאיר - ליו"ר החברה למתנ"סים; יוסי אולמרט - לדירקטור בבתי הזיקוק. כל הארבעה הם חברי ליכוד, ונפסלו בשל זיקה פוליטית לשר הממנה.

לדברי מקורביו, נתניהו סבור, כי "הפסילה של בן-לולו זועקת לשמים, שכן מדובר באדם מתאים מאוד: הוא מהנדס תעשייה וניהול, היה ראש עירייה שנים רבות, והוא בעל ניסיון ציבורי רחב".

באוצר אמרו היום, כי גם ראש הממשלה, אריאל שרון, תומך במינויו של בן-לולו. שרון אמר בישיבת הממשלה, כי בן-לולו אינו פעיל בשנים האחרונות בתחום הפוליטי. הוא הביע הערכה לכישוריו וליכולותיו.

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, ביקש לדחות את ההצבעה לשבוע הבא, שכן טרם השלים את חוות דעתו בנושא. הוא הבטיח לסיימה בימים הקרובים, למרות שסיים היום את תפקידו.

בתוך כך, הממשלה בוחנת תיקון לחוק החברות הממשלתיות, כדי לאפשר לשרים למנות "מקורבים" כדירקטורים בחברות הממשלתיות. מדובר בניסיון לעקוף את ועדת רביבי.

כמה מהשרים התלוננו היום, כי יש להם קושי למנות אנשים מצוינים ובעלי אחריות כדירקטורים בחברות ממשלתיות, רק משום שכל חטאם, שהם חברי מרכז המפלגה.

הערות השרים הושמעו במהלך דיון בערר שהגיש שר האוצר, בנימין נתניהו, להחלטת ועדת רביבי, שלא למנות את בן-לולו. על-פי החוק, יש סמכות לשר האוצר להביא לממשלה ערר על החלטות ועדת רביבי, וכך עשה היום נתניהו.