כונס חברת קיוביטל: לאשר הגשת הליכים משפטיים נגד המנכ"ל לשעבר

כונס הנכסים של חברת קיוביטל (חברה ציבורית), רואה חשבון חן ברדיצ'ב, מבקש לאשר לו לנקוט הליכים משפטיים נגד יהודה ברון מנתניה, ששימש כמנכ"ל החברה וכיו"ר מועצת המנהלים של החברה הבת דמיין.

כך עולה מבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

ברדיצ'ב מבקש להשיב את מלוא ההטבות ו/או התמורה שקיבל ברון באופן אישי ובניגוד לדין. זאת, כנגד ובקשר עם העברת נכסים וזכויות של החברה ו/או החברה הבת.

בפניה לבית המשפט נאמר, כי המשיב שימש בתפקידו מאפריל 1993 עד נובמבר 1998.

עוד נאמר, כי החברה הבת דמיין עסקה, בין היתר, בפיתוח טכנולוגיות הצורוגרפיה (שיטת קריאה ואיחסון של תמונת רנטגן במדיה דיגיטלית, ללא שימוש בסרט צילום) ובפיתוח מוצרים שונים, המיישמים טכנולוגיה זו.

לדברי ברדיצ'ב, קיים חשש של ממש, שהמשיב העביר נכסים וטכנולוגיה של קיוביטל כנגד קבלת מניות של חברת אדג' מדיקל דיווייסס. זאת, כששימש כמנכ"ל קיוביטל ויו"ר מועצת המנהלים מטעמה בדמיין.

לדברי ברדיצ'ב, קיוביטל וחברת הבת נקטו ב-1999 הליכים משפטיים נגד אדג' ועובדים אחרים של קיוביטל, בגין העברת נכסי קיוביטל ו/או דמיין לאדג'.

בין הצדדים גובש הסכם פשרה, אשר במסגרתו פוצתה קיוביטל בסכום הולם.

המשיב לא היה כלל צד להליכים אלה, שכן קיוביטל לא ידעה על כל קשר בינו לבין אדג'.

מתדפיס רשם החברות עולה, כי המשיב מחזיק ב-600 אלף מניות רגילות בחברת אדג' מדיקל דווייסס. בתדפיס מ-1999 לא הופיע המשיב כבעל מניות באדג'.

רו"ח ברדיצ'ב הוסיף וטען, כי ישנו חשש, כי חלק מהמניות שהיו בשנת 1999 רשומות על שם חברת נאמנות, רשומות כיום על שמו של המשיב.

ברדיצ'ב טוען, כי פנה למשיב וזימנו לחקירה בעניין, אולם המשיב התעלם מפניותיו.

ברדיצ'ב סבור, כי יש לכפות על המשיב תשלום כסף לזכות קיוביטל, כפיצוי על כך שהשתמש שלא כדין בנכסים ובזכויות של קיוביטל ו/או החברה הבת.

לחילופין יש לכפות עליו להעביר לקיוביטל את מניות אדג', שקיבל כנגד העברת נכסי קיוביטל.

(תיק פש"ר 00/1137).