חברת נ.ת.ע: בקשת סולל בונה לעכב עבודות הרכבת הקלה תעלה מיליונים

"כל עיכוב בהעתקת התשתיות בת"א יגרום לאיחור במסירת התוואי לזכיין"

חברת נ.ת.ע (נתיבי תחבורה עירוניים) טוענת, כי כל עיכוב בעבודות העתקת התשתיות בפרויקט הרכבת הקלה בת"א יגרום בהכרח לאיחור במסירת התוואי לזכיין, לדחייה בביצוע העבודות ולתשלום קנסות גדולים, שיגרמו למשק ולציבור נזקים של מיליוני שקלים.

הטענה מועלית במסגרת תגובה שהגישה נ.ת.ע לבקשתה של סולל בונה להוציא צו מניעה זמני, האוסר עליה ועל חברת יהודה שטאנג ובניו לנקוט בכל פעולה בקשר עם המכרז להעתקת תשתיות, כחלק מהתחלת עבודות הקמת הקו.

סולל בונה מבקשת עוד להכריז עליה כזוכה במכרז, שהיקפו כ-60 מיליון שקל, במקומה של יהודה שטאנג ובניו. לדברי נ.ת.ע, הבקשה והעתירה של סולל בונה נועדה לגרום לבית המשפט להתערב ולשנות את הניקוד שקיבלה הצעת סולל בונה על-ידי מומחים מקצועיים, בהליך מכרזי תקין שנוהל והסתיים כדין.

נ.ת.ע מדגישה, כי ההסכם לביצוע העבודה עם יהודה שטאנג ובניו נחתם לפני כחודש, וזו כבר החלה לפעול על פי ההסכם.

יהודה שטאנג ובניו טענה בתגובתה, כי הבקשה של סולל בונה היא קנטרנית וטורדנית, וכל כולה אינה אלא ניסיון פסול להתערב בהליכי מכרז שהתנהלו והסתיימו כדין, ולעכב את ביצוע המכרז.

לדבריה, קדם להגשת בקשה זו ניסיון פסול מצד סולל בונה לפנות אליה ולעניין אותה בשיתופה בעבודות המכרז. בפנייה זו הובלע מסר סחטני - 'אם לא תכנעו להצעתנו, נתקוף את זכייתכם בבית המשפט', ואכן, משלא נענתה יהודה שטאנג ובניו להצעה - הוגש לדבריה הליך סרק זה, כאמצעי לחץ נוסף.

(עת"מ 03/2157)