הקבלן בנימין יוניוב מבקש להכריז עליו פושט רגל בגין חובות של 17 מיליון שקל

מציע תשלום חודשי של 500 שקל לכונס הנכסים הרשמי, אשר ישולמו ממשכורתו בחברת רקפת אחזקות ומבנים מראשל"צ, העומדת על 5,000 שקל

בנימין יוניוב מראשל"צ, לשעבר קבלן בניין והבעלים של שתי חברות קבלניות מצליחות, בנייני יוניוב חברה להשקעות ובניין ובנייני יוניוב (1990), פנה לבית המשפט המחוזי בת"א בבקשה להוציא צו לכינוס נכסיו והכרזתו פושט רגל בגין חובות של 17 מיליון שקל.

לדבריו, הסתבכותו ארוכת השנים החלה בחורף 1992-1991, שעה שהחברות נטלו על עצמן פרויקטים של בנייה בהיקף גדול מאוד בפ"ת. באותם מועדים נגרמו שטפונות והצפות, שמנעו כל ביצוע של עבודה למשך שלושה חודשים רצופים בכל אחת מהשנים.

לדבריו, ההלוואות שנטל להציל את חברותיו, ואשר הושגו בתנאים קשים, הוסיפו על מצבן הקשה של החברות והובילו אותן אל הסוף עגום.

לדבריו, כדי להציל את חברותיו הוא אף מכר את כל רכושו לרבות דירת מגוריו ונותר חסר כל. כמו כן, הוא נדון לשנת מאסר בפועל וקנס של 10,000 שקל בגין חובות החברות לרשויות המס.

לדברי יוניוב, באמצעות עו"ד גולן לוי, זה 11 שנים הוא מצוי במצב קשה, וזה 9 שנים רצופות הוא מוכרז כחייב מוגבל באמצעים, ובמשך כל השנים הוא נמנע מהגשת בקשה זו בשל אופטימיות וציפיה להשתחרר בכוחות עצמו מהמצב אליו נקלע, אולם לצערו הרב לא הצליח.

יוניוב מציע תשלום חודשי של 500 שקל לכונס הנכסים הרשמי, אשר ישולמו ממשכורתו בחברת רקפת אחזקות ומבנים מראשל"צ, העומדת על 5,000 שקל.

(תיק פש"ר 03/2242)