המדינה: להורות לגלעד שרון לנמק מדוע אינו מוסר את כל המסמכים

מדובר במסמכים אותם הצטווה למסור במסגרת צו שונה מזה שעסק בפרשת סיריל קרן

המדינה עירערה היום (ה') לביהמ"ש המחוזי בת"א על החלטתו של בית משפט השלום בפ"ת בעניין צו להמצאת חפצים שניתן נגד גלעד שרון.

בימ"ש השלום קבע, כי לאור הצהרת בא כוחו של שרון, עו"ד מיכה פטמן, כי מילא אחר הוראות הצו, אין מקום לקיום דיון בשאלת מילוי הצו על-ידי שרון ואין מקום לזמנו לדיון.

המדינה מבקשת מבית המשפט המחוזי לקבוע, כי על בית משפט השלום לקיים דיון בנוכחות גלעד בעניין מילוי הצו על ידו, כפי שהורה בית המשפט העליון לפני שלושה שבועות בסוגיה דומה.

בערעור נאמר, כי בספטמבר השנה נמסר לגלעד צו בית משפט המורה לו להמציא למשטרה מסמכים הנוגעים לכל תאגיד או חברה שיש לו זכויות בהם, לרבות כאלה שבהם הוא משמש כנושא משרה.

אולם, החלטת בית המשפט עוכבה עד להחלטת בית המשפט העליון בסוגיה דומה בקשר לחקירה אחרת נגד גלעד. בעקבות החלטת בית המשפט העליון, המורה לשרון למסור למשטרה מסמכים, ביקשה המדינה מבית משפט השלום לצוות על שרון למסור לאלתר את המסמכים המפורטים בצו האחר.

לטענת הפרקליטות, בית המשפט שגה בקובעו, כי די בהצהרתו של פטמן כדי לייתר את הדיון. לדברי המדינה, הצו מחייב את גלעד למסור גם מסמכים שהם מעבר לאלה המצויים בשליטתו המיידית, אך הוא נמנע מלמוסרם.

לדברי המדינה, בית משפט השלום שגה כאשר לא פעל ברוח החלטתו של בית המשפט העליון, ונמנע מלקיים ביקורת שיפוטית על הימנעותו של גלעד מהמצאת כל המסמכים על-פי הצו. עוד שגה בכך שקיבל למעשה את עמדתו של פטמן, לפיה על המשטרה לחקור את מרשו באשר להימצאות המסמכים שלא מסר.

לדברי המדינה, היה על בית המשפט לקיים את הבחינה בעצמו, ברוח החלטת בית המשפט העליון, לפיה על בית המשפט לקיים ביקורת שיפוטית על ההימנעות ממסירת המסמכים.

לדברי המדינה, בית משפט השלום שגה בכך שקיבל החלטה העלולה להוביל לכך שמסמכים בידי גלעד ואשר אין בהם כדי להפלילו, לא יגיעו לידי המשטרה.

מהנספח שצורף לערעור עולה, כי בין המסמכים אותם המציא פטמן נכללים מסמכים בנקאיים, חשבוניות שונות כולל חשבוניות של ספקים וחשבונות טלפון, דו"חות משכורות, פנקסי שיקים גמורים, המחאות בנקאיות וכן מסמך המוגדר כ"חלוקת טרקטורים, חלוקת עבודה תאילנדים, מסמכים הקשורים לפרויקט גן-עדן עלי אדמות, הסכם בין חברת ויין לחברת השקמים". (ע.פ 70002/04).