חוק הדיור הציבורי יוקפא לשנתיים

בתחילה ביקש האוצר לבטל את החוק, אולם הוועדה החליטה קודם להקפיא את ביצועו למשך 3 שנים, ועתה הקטינה את תקופת ההקפאה בשנה

הסעיפים הראשונים בחוק ההסדרים אושרו עוד אמש (ד') לקריאה שנייה ושלישית בוועדה הכספים, מיד לאחר שהובטח להם הרוב הקואליציוני.

תוך כדי הצבעה, הוחלט לקצר את תקופת ההקפאה של חוק הדיור הציבורי משלוש שנים לשנתיים, עד סוף שנת 2005.

בתחילה ביקש האוצר לבטל את החוק, אולם הוועדה החליטה קודם להקפיא את ביצועו למשך 3 שנים, ועתה הקטינה את תקופת ההקפאה בשנה.

בנוסף, אושרה הצעת האוצר להעביר אליו 1.6-1.2 מיליארד שקל מתוך העודפים שנותרו בחברת אבנר, לפני תחילת הרפורמה בביטוח חובה.

אושרה גם הצעת האוצר לתקן את חוק הפחתת הגירעון, כך שגם ב-2004 הוא יעמוד על 4%, ויחזור ל-3% החל מ-2005.

המו"מ על השגת הרוב הקואליציוני נמשך עד לרגע האחרון, ודחה בשעתיים את תחילת ההצבעות לשעות הערב. המכשול האחרון שעיכב את הצטרפות המפד"ל והאיחוד הלאומי להסכם, התגלה שלשום (ג'), כשהאוצר התכחש לסיכום מוקדם שלו עם יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אברהם הירשזון (ליכוד), להוספת 70 מיליון שקל לתקציב משרד הרווחה.

המפד"ל ויתרה על תביעותיה בנושאי רווחה על סמך סיכום זה, והתכחשות האוצר גרמה קפאון נוסף במו"מ. בעקבות בירורים עם הירשזון, הוא נאלץ להתפשר על כך שמדובר ב"אי-הבנה". האוצר התפשר בכיסוי מחצית הסכום, אולם נציג המפד"ל בוועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומיאנסקי, סירב לוותר על החצי השני.

רק לאחר שיחת שכנוע שלו עם נתניהו אתמול אחה"צ, ושל נתניהו עם השר לפיד, הוסכם על פשרה. לפיה האוצר יכסה 10 מיליון שקל נוספים, כאשר המפד"ל ושינוי יעבירו כל אחת 10 מיליון שקל, והאיחוד הלאומי 5 מיליון שקל, מההקצבה המיוחדת שניתנה להן.

האוצר הקטין את הפטור ממס הכנסה על רווחי הגרלות, הימורים וכל פעולה נושאת פרסים, והעמיד אותו בהוראת קבע על 50 אלף שקל. זאת, על-פי צו של שר האוצר, בנימין נתניהו, שאושר אתמול (ד') בוועדת הכספים.

הצו מבטל את הפטור עד 70 אלף שקל, שהיה בתוקף ממועד קבלת החוק, במאי 2003. סכום זה נקבע כהוראת שעה לבקשת מפעל הפיס והטוטו, לאפשר להם תקופת התארגנות לניכוי המס מהפרסים.