ארגון המורים העל-יסודיים מבקש לאסור הגדלת הפרשות המורים לפנסיה

בנוסף, מבקש הארגון לחייב את משרד האוצר וקרן הפנסיה מבטחים לשלם את מלוא התשלומים בגין ההפרשות לקרן הפנסיה, כפי שנגזר מההסכם הקיבוצי

ארגון המורים בבתי הספר העל-יסודיים עתר הבוקר (ב`) לבית הדין הארצי לעבודה, בבקשה לאסור על משרד האוצר להגדיל את ההפרשות לקרן הפנסיה המשולמות על-ידי המורים בשיעור של 4.66%.

בנוסף, מבקש הארגון לחייב את משרד האוצר וקרן הפנסיה מבטחים לשלם את מלוא התשלומים בגין ההפרשות לקרן הפנסיה, כפי שנגזר מההסכם הקיבוצי.

בבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד בועז בן-צור וישראל וולנרמן, נטען, כי משרד האוצר, באופן חד-צדדי ופסול, מבקש להגדיל את תשלום המורים לקרן הפנסיה בשיעור העולה על 50%.

על-פי ההסכמים הקיבוציים, אמורים המורים להפריש לקרן הפנסיה 4% משכרם, ואילו המעסיקים מפרישים 13.5% מהשכר. בניגוד להסכם הקיבוצי שאושר על-ידי משרד האוצר, מבקש שר האוצר מהמורים להפריש 6.17% מהשכר, ובעתיד להגדיל את ההפרשה עד ל-7.5% מהשכר.

המשמעות הכספית הישירה, לדברי עו"ד בן-צור היא גזילה של עשרות מיליוני שקלים מידי שנה מן המורים. בעתירה נטען, כי מורה שמשכורתו החודשית עומדת על כ-5,000 שקל, יינזק בסכום של כ-1,000 שקל בשנה.