בעקבות מכירת SDP: דסק"ש וכלל תעשיות ירשמו רווח של 14 מיליון דולר כל אחת

צפויות לקבל סכום של 26 מיליון דולר כל אחת מתוך הדיבידנד שתחלק סאיטקס * כל אחת מחזיקה כ-22% בסאיטקס

סאיטקס הודיעה היום (ג') על השלמת המכירה של הפעילות של סאיטקס דיגיטל פרינטינג (SDP) לקודאק. בהתאם לתנאי חוזה המכירה, קודאק רכשה מסאיטקס את רובם המכריע של הנכסים של SDP - חברה אמריקאית בבעלות מלאה של סאיטקס, תמורת 250 מיליון דולר במזומן, ולקחה על עצמה את רובם המכריע של ההתחייבויות העסקיות השוטפות של SDP.

בהודעת סאיטקס נאמר עוד כי תחלק לבעלי המניות דיבידנד בהיקף של 2.75 דולר למניה, ובך הכל סכום של 118 מיליון דולר, מתוך תמורת המכירה.

מכאן, החלו לזרום אל השוק הודעות על הרווחים הצפויים של מחזיקי המניות העיקריים בסאיטקס בשל חלוקת הדיבידנד. ראשונה לדווח הייתה דיסקונט השקעות שמחזיקה 22.18% בחברה. דסק"ש מעריכה כי הרווח מהדיבידנד יסתכם בכ-14 מיליון דולר לאחר ניכוי מס במקור. נציין עוד כי בהודעת דסק"ש נכתב כי עקב חלוקת המזומן על ידי סאיטקס תרשום דסק"ש ברבעון בו תבוצע החלוקה הפסד בסך של כ-18 מיליון שקל כתוצאה מביטול קרן התאמת דוחות כספיים בגין סאיטקס הרשומה בספרי דסק"ש.

השניה לדווח על חלקה בחלוקה היא כלל תעשיות. כלל תעשיות מחזיקה שיעור דומה לזה של דסק"ש (21.9%) בסאיטקס, ולכן, תרשום גם היא רווח של כ-14 מיליון דולר מהעסקה.